meandmyrestlesssoul.blogg.se

Roadtrip

Kategori: resa

Efter att ha googlat på info, saker att göra o vägar att köra i både USA o Scottland har jag nu ett riktigt sug efter att åka på en roadtrip. Det kan ju vara ett av de bästa sätten att resa på och upptäcka nya platser. Att inte veta precis var man ska köra eller vad man ska hitta på vägen. Tittar tillbaka på mina roadtrips so far.
Förutom några små roadtrips med min minivan när jag bodde i USA så är den första med Jennifer från San Fransico till LA och vidare till Las Vegas.
Den andra roadtripen va oxå i USA. Denna gång med Jimmie då vi betade av stora delar av Florida. Här är vi på väg tillbaka från Florida Keys till Miami.
Sen va familjen på Kreta när mamma fyllde 50 och där hyrde vi bil 2 dagar och upptäckte nya platser. 
I Australien blev det en roadtrip med Malin o Clara på Great ocean road. Här byter vi om och slänger all mat vi hade i bilen eftersom man inte fick ha med sig det över gränsen till South Australia.
Sen blev det ytterligare en roadtrip i Nya Zeeland. Underbart vackert med bästa sällskapet! Här i närheten av Haast efter en sväng till Jackson Bay.
Därifrån har jag även denna coola bild när jag tankar på en liten lokal mack ute i ingenstans.
Sen åkte jag och Malin till Irland där jag körde sjukt många mil under några få dagar. Men det va så värt det för vi såg så mycket fint!
Där fick vi även med oss 2 liftare från Dingle till Cork, med 2 cyklar fastspända på taket.
Den senaste roadtripen va i USA september 2012 med Malin o Tobbe. Bara från NY till DC men det räcker gott o väl även om jag har kört den sträckan ett x antal gånger. Här är det stopp på en outlet utanför Philadelphia. 
 
Nu hoppas jag på 2 roadtrips nästa år då detta året är ett "komma på banan" år. Betala av skulder och börja spara.
Till våren blir det förhoppningsvis Scottland och till hösten USA!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: