meandmyrestlesssoul.blogg.se

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Kategori: Foto

I fredags crashade jag GAP Islingtons after work. Satt mest och lyssnade på mina "små" före detta jobbarkompisar. Det är så roligt att lyssna på deras tankar och kommentarer.
Vi satt på York ett tag men jag skulle börja tidigt på lördagen så jag stannade inte så länge.
 
 
Jobb 7-16 i lördags. Jag va så trött efter jobbet att jag stannade hemma och såg på en film bara. "We're the Millers" blev det igen. Inte alls lika kul andra gången jag såg den. Men fortfarande rolig.
 
I går gick jag ut på en lång morgonpromenad. Hela 10km blev det. Ner till Kensington Gardens och Hyde Park. Himlen va väldigt vacker.
 
 
 
Några vinterbadare va ute och simmade.
Det såg fruktasvärt kallt ut när de simmade tillsammans med svanarna.
 
 
 
 
 
 
 
Vårteckaen, snödroppar.
 
Och knoppar och blommor på träden.
 
 
 
Efter promenaden va jag nöjd och glad och lycklig för att solen sken.
Sedan åkte jag till Kensington där jag mötte Nikki och Tom på Muffin man tea shop för att äta brunch. Ett ställe jag har velat gå till länge eftersom det har fått väldigt bra recentioner. Visst va det gott men ingen wow upplevelse. Men nu är det gjort och sällskapet va trevligt.
Efter det blev det en sväng till GAP och H&M för att Nikki ville hitta ett par träningsbyxor. På GAP hittade jag en liten svart/vit randig jacka jag va sugen på att köpa i somras men tänkte att jag väntar till den hamnar på rea. Sen dess har jag inte sett den. Nu hittade jag 1 och den va i min storlek, endast £19.99 så jag köpte den :)
So far so good. Dagen flöt på och jag åkte till Bageiet där jag skulle träffa Mike för att fika. Men när jag kom dit va det stängt. Och det började bli grått och regnigt. Nu blev jag besviken. Hade sett fram emot en kanelbulle och Prinsessbakelse.
När Mike kom så gick vi fram och tillbaka mellan Liecester Square och Piccadilly Circus några ggr innan vi bestämde oss för att gå på bio.
Jag va frustrerad för att jag va tvungen att ändra mina planer och Mike va irriterad för att jag va frustrerad.
Slutade med en kaffe innan bion, The secret life of Walter Mitty. Hade inga förväntningar. Hade bara hört att den jämfördes med Forrest Gump. I början va den som jag hade tänkt mig men den blev mer och mer intressant och i slutet ville jag att den skulle fortsätta. Den va väldigt inspirerande.
 
Efter det blev det några pints och massa foton på Waxy O'Connors. Tyvärr blev typ alla suddiga för att det va ganska mörkt därinne men vi hade kul.
 
 
 
Sen gick vi till O'Neills för lite livemusik.
Roligt som alltid. Men de började lite sent så vi hann inte lyssna så länge innan vi fick springa för att hinna med sista tunnelbanan.
Så kvällen blev inte som planerad men kul till slut ändå.
 
Igår va det jobb 9-18.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: