meandmyrestlesssoul.blogg.se

A walk in the rain

Kategori: Foto

Jag har aldrig tur med solen här i London.
Igår begav jag mig ut med kameran till Hampstead Heath. Innan jag ens hunnit fram hade solen förvandlats till ett stort grått regnmoln.
Bad om en plastpåse vid ett grönsaksstånd för att knyta runt kameran som skydd mot regnet. Jag vägrade att åka hem igen utan min promenad.
 
Det va regn till och från och däremellan försökte solen bryta igenom. Men oftast va det mörka moln.
 
 
När jag kom upp på höjden med utsikt över London så va det strålande solsken över staden men vände jag mig om va himlen grå och regnig.
 
Försökte fånga det på en panoramabild men det gick sådär.
 
När jag tagit denna bild och vände för att gå tillbaka till stationen öppnade sig himmeln och det började ösregna med lite inlägg av hagel. Blev på nån minut genomblöt.
 
Skorna va inte så fina efter promenaden eftersom alla stigar bara va lera.
Men jag mådde bättre efter lite motion och frisk luft.
 
Jag skulle träffa Nikki på Gordons kl 7 på kvällen men åkte lite tidigare för att köpa nåt att äta. Det blev en burrito på Tortillia. Gott!
Sen hade vi otur igen. Gordons va stängt.
Vi åkte istället till Trubadour som är en annan vinbar i Earl's Court.
Där delade vi en kanna Bellini och pratade några timmar.
 
Idag på morgonen sökte jag lite jobb innan jag åkte till banken och kollade upp vad jag ska göra med mitt konto när jag åker.
Behåller det tills nästa gång jag är här så kan jag avsluta det då.
Sen tog jag en sväng till GAP Angel och sa hej då till någa gamla jobbarkompisar.
Eftersom solen sken tog jag bussen ner till Temsen för att fota lite men va trött och kall så bytte bara buss för att komma hem ist.
 
Ikväll blir det god mat på TGI Fridays :)
Och förhoppningsvis några goda drinkar på B@1 efter det.
 
Målade lite i söndags förresten
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: