meandmyrestlesssoul.blogg.se

Skurugata & Skuruhatt

Kategori: Foto

Solen tittade fram lite idag så då passade jag på att åka till Skurugata och Skuruhatt. Detta är något jag har velat göra länge, kanske de senaste 3 åren. Men det har aldrig blivit av.
Jag minns att jag och Henke va med mormor och morfar där 1 gång när vi va små. Det kan va så att vi har varit där med scouterna eller tonår nån gång oxå men är osäker. Jag hade med mig kameran och tog lite bilder. Redan efter bara några meter började jag fundera på hur i alla sina dar mormor och morfar klarade av att gå här eftersom man nästan mer eller mindre fick klättra, både uppför och nerför. Men det va ju många år sen när de va yngre plus att det va på sommaren. Nu va det isigt och snöigt i klyftan. Det blev bra träning för mig i benen i a f.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Till slut kom jag upp till Skuruhatt där utsikten va klar i solskenet.
 
 
 
 
När jag parkerade bilen va jag helt själv, under min promenad i Shurugata var jag själv, uppe på Skuruhatt va jag ensam. MEN när jag kom tillbaka till parkeringen kryllade det med folk och bilar. Det verkade som om det skulle vara någon samling uppe på Skuruhatt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: