meandmyrestlesssoul.blogg.se

Inspiration

Kategori:

Nu när jag äntligen kommit hem till mina kära akrylfärger och ett stort hus att använda har jag börjat måla igen.
Först blev det en pop art inspirerad tavla. Givetvis med en sko. Denna ska sitta i min kommande klädkammare brevid alla mina skor nån gång i framtiden :)
 
Denna fick jag inspiration från/kopierade
 
Började genast att fundera över nästa projekt då Henke o Maria sa att de ville ha en tavla. Det kommer bli en tavla i 3 delar med siluetter av kända landmäsken i världen.
Köpte 3 canvasdukar idag och har suttit några timmar med att välja ut vilka byggnader som ska få vara med.
Sen blev det jobbigt när det va dags att börja planera in alla i någon slags ordning så då tog jag paus. Men nu har jag fram till lördag utan några planer så jag ska nog få ihop något.
Så bilder som dessa har jag suttit och stirrat på och målat av i olika storlekar idag. 
 
Medans jag letade efetr dessa bilder hittade jag lite annat som inspirerade mig.
 
Världskartan med klockor i olika tidszoner:
En jordglob med olika sevärdheter:
Denna färgglada tavla va oxå inspirerande:
 
Fick även inspiration från min moster då hon förra veckan berättade om sina handarbeten i Barkeryds församlingshem. Blev även inspirerad att resa till USA då en stor del av hennes handarbeten är collage från hennes USA resor.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: