meandmyrestlesssoul.blogg.se

Julafton

Kategori:

Efter jobbet i tisdags så skulle jag åka direkt till stationen o ta bussen till Jönköping. Men det va så lugnt så jag fick gå lite tidigare så jag hann o träffa Mia på en fika innan vi båda tog tåg/buss hem.
Efter lite uppersittarkväll med att klä granen, äte köttbullemacka och spela bingolotto blev det så dopparedan.
 
Henke kom först till mamma innan vi åkte en sväng till kyrkan. 
 
 
Sen åkte vi till Barkeryds kyrka.
 
Hemma igen åt vi mat innan vi såg på Kalle Anka.
 
 
Tycker detta är ett kul kort. "Där sitter min muskel"
 
Göran jagade sorken som just hade tittat upp ur en nybyggd jordhög.
Lagom till Kalle så började det snöa.
Sen hämtade Hasse hans barn och barnbarn, Mikaela o Hugo. Han blev sedan mittpunkt resten av kvällen.
Julklappslek.
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter leken blev det trisskrap.
 
Henke o Hugo skålade för fullt.
Och gjorde även high five.
Sen skulle vi försöka få ett kort framför granen. Lättare sagt än gjort.
 
 
 
 
 
 
 
Sedan åkte vi till pappa där det va 2 mysiga busungar.
Hanna visade upp vad hon fick i julklapp.
Hugo va lite mer försiktig.
O så va det dags för spelomgång nummer 2.
 
 
 
Både pappa och jag hade köpt en bok och vi kämpade hårt för att få behålla dem. Och till slut så blev de våra:)
 
Tillbaka hem till mamma efter gröt då jag somnade i soffan till filmen Notting Hill.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: