meandmyrestlesssoul.blogg.se

Skara sommarland

Kategori: Semester

jag fick frågan om jag ville följa med till Sakra sommarland med Henke, Maria, Magnus, Linda, Emil och Malin. Va lite osäker men tänkte att detta ska ju bli den bästa sommaren och då måste man ju passa på att göra sådana här sommaraktiviteter. Det va sjukt mycket folk och långa köer. Då vi gjorde en liten miss när vi lämnade in våra grejer gick jag tillbaka medans de andra ställde sig i kön till Cobra. Som ni ser va kön ganska så lång så jag fick vänta ett tag innan de kom ner. Men glada va de då det va en häftig vattenattraktion. Jag va själv lite bitter för att det inte va nån sol o att det va så mycket folk.
 
  
 
 
 
 
Efter att ha badat lite i vågbasängen åkte vi en annan bana där kön inte va så lång. Ganska lugn men småmysig.
 
 
Sen åkte vi nån mer bana innan vi gick och åt tacobuffé. Då hade ytterligare några timmar gott så lite av alla människor hade lämnat vattenlandet. Solen började även titta fram så alla fick ny energi. 
Vi började åka Vortex, eller toaletten som vi kallade den då man avslutar med att åka ner i ett stort hål. Den rosa och gröna banan på bilden nedanför. Sen åkte vi Cobra en gång till så jag fick prova oxå. Efter det en racing kana.
Sedan blev det denna racerbanan igen. Man åker på mage på ett liggunderlag nerför en kana. Jättekul!
Efter det gav vi upp och skulle prova go cart ist. Men där va det långa köer och många av oss tyckte att det såg ut som om bilarna gick för sakta. Vi satte oss o fikade ist innan vi åkte hem.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: