meandmyrestlesssoul.blogg.se

London dag 1

Kategori: Foto

Lämnade ett kallt och blåsigt Göteborg för att åka till London Stanstead förra onsdagen.
 
 
Tog bussen in till Marble Arch och tog mig sedan till hotellet där pappa och Helena skulle bo. Alla va hungriga så vi åkte till Notting Hill Gate där vi gick till Churchill Arms.
Först åt vi på den lilla thairestaurangen bakom puben.
När kvittot kom in la pappa en kommentar som jag först inte förstod. 
"Hur ska jag få in detta i skivspelaren?"
"Please keep this receipt for your records" Pappas översättning va "spara kvittot för din skivspelare" 
 
Sedan tog vi en pint i puben. Den har blivit utsedd till Londons bästa flera gånger och vi fick reda på, av den svenska bartendern, att channel 4 skulle komma dit och spela in ett inslag senare under dagen.
 
Rolig kommentar av pappa nr 2.
Helena går på toaletten
Pappa tar på sig Helenas handväska.
Jag: Ta av dig väskan pappa!
Pappa: Varför då? Jag har ju druckit en London PRIDE så jag känner mig lite femenin. 
 
I taket hänger allt möjlig så som pottor och lyktor och på väggarna fanns mycket att titta på.
 
 
 
Efter pubbesöket åkte vi ner till Westminster där vi såg Big Ben.
 
 
 
 
London Eye
Där fanns mycket att titta på.
 
 
Sedan hamnade vi på Wonderground på Southbank där de har satt in karusellbaren som brukar vara på Winter Wonderland.
Klappa hästen
 
 
Sedan gick vi över bron till Embankment
Sedan åkte vi tillbaka till hotellet innan vi åkte till the Union där det va dags för pubquiz.
Där förklarade jag för pappa och Helena hur det fungerade och sen va det igång.
 
Vi gjorde bra ifrån oss förutom på sista omgången så vi hamnade inte på toplistan.
Med på quizet va Mike, Nikki och Jordan. Så kul att träffa dem igen.
 
Sen följde jag med Nikki hem där jag bodde under veckan.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: