meandmyrestlesssoul.blogg.se

Klätterapa

Kategori: Semester

YOLO- you only live once!
 
Redan när jag började på netonnet i april pratade jag med en kille som heter Magnus, som jobbar i service, om att följa med honom och klättra nån gång. Han har klättrat i lite mer än 2 år och jag har för mig att jag tyckte det va ganska kul de gångerna man gjorde det i skolan.
Så idag tog vi tag i det hela och jag följde med honom till hans klätterklubb. Jag fick börja på en enkel vägg. Sen va det dags för en svårare direkt. Provade lite olika väggar med sele innan vi provade de lite kortare väggarna där det är mycket lutning eller upp och ner klättring. Jag började klättra upp bredvid dörren och upp på den röda väggen (se bild nedan). Jag följde de oranga handtagen/fotstöden. Kom till den stora oranga över den gula trekanten (se bild nedan). Märkte att man vågade mer och mer för varje gång jag provade och blev smidigare men jag blev även tröttare och tröttare för varje omgång. Så jag fick ge upp. Började få blåsor på händerna oxå. Magnus klättrade på de som man hänger UNDER. OCh det såg så smidigt ut när han gjorde det. Som en chimpans med långa armar som hänger o svingar.
Det sista lurade Magnus upp mig på 2 olika väggar som va ganska svåra. Den första gav jag upp på halvvägs men den sista klarade jag hela vägen upp även att hela kroppen skrek NEJ. Som tur va inte förkylningen ett problem. Ingen huvudvärk idag och halsen känns bättre.
Det va i a f 3 roliga timmar. Det va helt klart värt 150kr. Och jag får gärna följa med fler gånger.
Känner redan att kroppen börjar säga aj så i morgon kommer jag ha svårt att greppa och lyfta saker.
 
Kände att mitt linne passade idag.
Man lever bara en gång!
Ingen idé att skjuta på saker!
Prova nya saker!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: