meandmyrestlesssoul.blogg.se

Leta boende

Kategori:

Igår träffade jag Nikki för en lunch på en mexikansk restaurang. Sen tog vi en promenad i Holland park med ett stopp på Jamie Olivers Recipease för en kaffe to go.
Det va ganska kyligt och regnet hängde i luften.
Gick igenom den japanska trädgården i Holland park där de hade en bröllopsfotografering framför ett vattenfall, påfåglar gick runt vilda och ekorrarna smaskade på nötter.
 
Sen tog jag bussen hem, la mig och tittade på R.I.P.D. Rolig men lite överdriven film. Ryan Reynolds är med så lite ögongodis i vilket fall som.
 
Sen försökte jag sova men hur trött jag än va så gick det inte.
Kl 21 åkte jag till jobbet. Åkte lite tidigare för att jag skulle hinna handla lite "lunch" innan jag började men insåg när jag kom fram att det va söndag så allt va stängt. Hittade ett café som va öppet och köpte en kaffe och en sallad.
Jobb 22-7. Natten gick fort och jag va inte alls så trött som jag brukar vara när jag jobbar natt.
När jag kom hem gick jag o la mig.
Kl 12 börjar den italienska tjejen bredvid mig prata telefon. Försöker koppla bort hennes höga röst.
Några minuter senare knackar någon på min dörr. Då är det nån som ska titta på mitt rum eftersom jag flyttar ut. Drar täcket över huvudet medans de kikar in. Några minuter senare: 1 till ska kolla på rummet. Ytterligare några minuter senare: den italienska tjejen (nej jag vet fortfarande inte vad hon heter) börjar föna håret.
Då gav jag upp och gick upp och satte mig framför datorn för att leta efter ett nytt boende.
Gjorde en kopp kaffe (min egen blandning med lite choklad och massa mjölk i) för att vakna till och en kopp te för att värmas upp. det är kallt och regnigt här idag. Har t o m fått på mig mammas raggsockar:)
Efter några timmar hade jag hittat 5 olika alternativ. Mailade/sms:ade alla. Fick ett nej på direkten.
Kände att detta är bara jobbigt och jag kanske bara ska åka hem till Sverige ist.
Men sen helt plötsligt fick jag svar av en tjej att jag kan komma och kolla på rummet ikväll. Det är större än rummet jag har idag, ligger inte långt härifrån och är £100 billigare.
Jag håller tummarna.
 
Nu måste jag ge mig ut i regnet för att få lite luft och se nåt annat än på min dator.
Får nog bli ett museum.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: