meandmyrestlesssoul.blogg.se

En dag i Kilburn/Camden/Hoxton/Shoreditch

Kategori: sightseeing

Idag tog jag en sväng till Kilburn High street. Cathy har hittat massa billiga kläder och skor där så jag tänkte ge det en chans. Hittade inget kul så åkte till Camden ist.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kollade efter lite skor men hittade inget kul där heller.
 
Vid 3 åkte jag till Angel och träffade Mike som jobbat klart. Vi tog bussen till Geffrye muséet i Hoxton. Hade läst att det va ett hem och trädgårdsmusée. Kanske inte va det roligaste men nu har vi sett det.
Sen hade jag oxå googlat fram ett Street Art Gallery som verkade intressant. Det va sista dagen idag så tyvärr hade de nästan packat ner allt vilket va jättesynd för de tavlor som va kvar på väggarna va jättecoola! 
Efter det gick vi till the Bridge som ligger i samma område. Detta café låg på min to do lista. Har läst att det ska va lite speciellt. Och det va det! Massa coola prylar och gamla möbler att titta på.
 
 
 
 
 
 
Sen blev det som vanligt när jag och Mike umgås. Vi gick ock gick tills vi tog tunnelbanan till Kings Cross där vi delade på oss.
 
Ikväll har jag sett första avsnittet av ensam mamma söker. Alltid lika mysigt att titta på det i höstmörkret med en kopp te och drömma om kärleken.
 
Har betalt deposit idag till rummet jag tittade på igår så på söndag går flyttlasset.
I morgon får jag förhoppningsvis reda på om jag går vidare till en andra intervju oxå. Spännande!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: