meandmyrestlesssoul.blogg.se

Sista dagen på GAP Islington

Kategori: Foto

I torsdags va det jobb 12-21.30. Vi skulle ha ett besök från massa chefer på fredagen så vi va tvungna att se till att allt va perfekt. Så jag började i ena hörnet med att göra allt perfekt men insåg att jag va för nog för att hinna göra klart hela avdelningen. Sen i slutet fick jag stressa.
 
I går va min sista dag på GAP i Islington. Exakt 7 månader på datumet har jag jobbat där. Kände inget särskillt. Som en vanlig dag. Gjorde ingen stor grej av det heller. Jag har ju träffat många människor på jobbet men eftersom jag alltid är ensam i källaren så har jag aldrig "lärt känna" någon riktigt,
Det är bara några få jag kommer att sakna. 
Josie som är en italiensk 50+ kvinna som är supervisor. Hon har hjälpt mig så mycket och hon är en så snäll, genomgod och rolig människa.
Jordan som är en ung svart kille som är hur söt som helst. Man vill bara nypa honom i kinderna. Hade han inte haft en flickvän hade jag varit dödskär i honom ;)
Isabella som också är italienare och jobbar som visual merchandiser på herravdelningen. Vi har haft många diskutioner och mycket skratt när vi har jobbet tillsammans. Jag har hennes nummer så vi kommer nog ses igen.
Sherwin som jag har kommit närmre p g a att jag brukar gå på deras gig. Men det kommer jag ju fortsätta med.
Mike givetvis. Han har hjälpt mig så mycket med intervjuer, information, semestrar, schema mm mm. Men vi kommer ju fortfarande ses. Bara inte varje dag.
 
Nu har jag helgen ledig och sen börjar jag i Oxford Circus på måndag. Fick mitt schema för nästa vecka:
Måndag: 11-20
Tisdag: 9-16
Onsdag: 14-23
Torsdag: 14.30-23.30
Fredag: 11-20
Lite andra tider än vad jag är van vid. Men det ska bli kul att testa något nytt nu.
Fick även höra från en tjej som just har flyttat från Oxford Circus till Islington att när man stänger kassorna på kvällen så måste 1 person stänga alla 17st kassor på alla 3 avdelningar. Ops. Jag är van vid att stänga 6st. Och van är inte rätt ord heller för jag har bara gjort det typ 5 gånger. Men som sagt va jag ser fram emot nya utmaningar.
 
I går va det ju kanelbullens dag vilket jag läste mig till på FB. Dels att Tessa skrev att hon skulle äta bullar men även Londonsvenskar hade lagt upp en bild från ett svenskt bageri här i London.
Jag blev sugen och tänkte att jag tar en tur i London med kameran innan jobbet och stannar och köper en bulle på vägen. Gillar Kilburn Park station. Fin byggnad.
Åkte till Trafalgar Square och när jag kom upp från tunnelbanan regnade det. Suck. Hade ingen väska eller paraply så gjorde mitt bästa för att skydda kameran.
HIttade bageriet utan problem. Litet mysigt med massa svenska kakor, bullar och mackor. Tjejen i kassan va svensk. Kändes sjukt konstigt att prata svenska helt plötsligt. Men jag köpte mig en bulle i a f. Tryckte ner den i fickan för att förtäras senare.
 
Fortsatte gå mot Liecester Square och regnet avtog. Tog lite bilder vid en fontän.
 
Va inne i M&M store där det va en liten dvärg som välkomnade mig. Gulligt.
 
 
Passerade Piccadilly Circus på väg ner till Buckingham Palace via the Ritz.
 
Tänkte se vaktavlösningen men när jag kom till slottet 11.30 så va det inget alls. Insåg att det är bara på sommaren de har det varje dag.
Inte så många som anväde dessa solstolar längre. Hösten är här.
 
 
 
Traskade vidare tillbaka till Trafalgar Square och hittade några vakter i björnskinnsmössa. Det va roligt för den enas mössa hade kanat ner över ögonen så han kan inte ha sett något. Men troligtvis får han inte röra på sig så att han kan rätta till den.
 
 
 
 
 
Tillbaka hemma fikade jag med min goda kanelbulle. Ska absolut gå tillbaka till Bageriet och fika fler gånger.
 
Efter jobbet igår gick jag och Mike till en pub och åt nachos och drack några pints.
På vägen hem somnade jag på tunnelbanan (måste sluta med detta) så jag åkte 5 stationer för långt.
Som tur va hade inte det sista tåget tillbaka gått än så jag kom hem till slut.
Ganska ensamt på tåget hem.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: