meandmyrestlesssoul.blogg.se

Sen ankomst

Kategori:

Då är 3 dagar på nya jobbet genomförda.
Igår jobbade jag 9-18 och lyckades komma för sent. Inte jättebra andra dagen på ett nytt jobb kanske.
Va lite sen till tunnelbanan men skulle fortfarande hinna OM det inte hade varit för att tåget stannade på en station och sa att vi vet inte när vi kan fortsätta köra så det är bättre om ni hittar alternativa färdmedel.
Sprang upp på gatan och började leta efter en buss. Samtidigt skulle jag ringa och säga att jag blir sen. 
Men eftersom jag inte har en fungerande mobil så:
Nr 1: Kunde jag inte kolla på kartan var jag va och vart jag skulle.
Nr 2: Hitta vilken buss jag kunde åka med.
Nr 3: Googla fram numret till GAP.
 
Hittade till slut va jag va, läste mig till vilken buss jag kunde ta och ringde till min gamla butik för att få numret till min nya butik.
Väl på bussen ringde jag 3 ggr men utan svar. Sprang in 20 min för sent och hade inte en aning om vem jag skulle prata med eller vad rutinerna för morgonen är. Herravdelningen va helt tom så jag fortsatte upp på damernas där alla hade samlats och just skulle börja med en lek. Detta är något alla GAP brukar göra på morgonmötet för att få en bra sammanhållning i gruppen.
Sen 9.30 öppnande vi butiken och det va fortfarande ingen som hade sagt nåt om att jag va sen.
Vid lunch sa jag till högsta chefen att mitt anställningsnummer inte fungerade i stämpelklockan(datorn).
Så på så sätt är dte ingen som kunde se att jag hade stämplat in 20 min sent eftersom det inte hade fungerat på morgonen heler.
SÅ i slutändan klarade jag mig att komma för sent men det är ju inget jag vill fortsätta göra. Får så dåligt samvete när sånt händer.
 
Utöver den sena ankomsten igår hade jag lite problem med vår supervisor. Hon har en attityd som jag inte uppskattar vilket gör att jag sätter taggarna utåt på direkten.
Men när jag berättade detta för Mike så sa han nåt väldigt klokt.
"De ger dig 1 vecka att anpassa dig i din nya tjänst vilket betyder att du måste ge de andra en vecka att anpassa sig till dig".
Vilket är sant. Jag ska ge henne en chans innan jag dömer henne.
Idag va hon i a f ledig :) Jobb 14-23 vilket jag inte är van vid så jag blev ganska trött mot slutet.
 
Igår efter jobbet va jag och Nikki på ett ställe som heter Ping Pong och åt mumsig mat och drack gott.
 
Igår beställde jag även en ny mobil:) Tack till mamma som jag får låna pengar av :)
Det blev en Samsung S4 mini i vitt (för den va billigast)
Denna mobil kommer levereras på onsdag då jag för övrigt är ledig :)
Jag är även ledig hela helgen igen. Denna gång är Nikki hemma, Mike ledig på söndag och Margot tillbaka i London så forhoppningsvis ska jag inte behöva ha tråkigt. Det är även löning på fredag :)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: