meandmyrestlesssoul.blogg.se

Same same but different

Kategori:

Idag va första dagen på det nya jobbet. Och det har gått så bra. Det ända negativa med dagen va att jag glömde stämpla in och ut vid lunch och hemgång eftersom jag är van vid att stämpelklockan (som är en dator) sitter precis innanför dörren och att det va sjukt varmt och jag hade för mycket kläder på mig vilket resulterade i att jag köpte en t-shirt på lunchen och bytte om.
Har annars idag provat på det mesta. Varit i kassan, omklädningsrummen, på golvet, kollat efter saker på lagret mm.
Allt har kännts som vanligt men ändå så annorlunda. Same same but different.
Och alla har varit snälla. Slapp tom min första lunch som oftast brukar vara i pinsam tystnad. En tysk kille började prata med mig och han va jättetrevlig och lätt att prata med.
Jag trodde jag skulle vara den ända senior sales associaten men det visade sig att de redan har 4st på herravdelningen. Vilket i o för sig är bra. Träffade 2 av dem idag och de va jättesnälla och hjälpsamma. De är oxå på en plan för att bli supervisors.
Jag kommer nu ha 1-2 veckor att "känna in" mig i den nya butiken innan de börjar ge mig mer ansvar. Men jag har redan fått reda på att jag kommer va ansvarig för mens bottoms (byxor, shorts förutom jeans som är en egen stor grupp) Jag kommer varje vecka få en lista med hur försäljningen går på mitt område och utifrån det se vad som går bra och vad som behöver förbättras. Ska även se till att det alltid är påfyllt från lagret och snyggt och städat.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: