meandmyrestlesssoul.blogg.se

På promenad

Kategori: Foto

Idag åkte jag till Old Street station för att ta mig till Columbia Road flower market. Vilken upplevelse! Massa blommor och knallar som ropade ut sina erbjudande och priser. Att solen sken från en klarblå himmel gjorde ju inte saken sämre :)
(Lite streetart på väg till marknaden)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hörde jazzmusik från en gränd och där satt ett litet jazzband och spelade.
 Gick sedan ner till kanalen och följde den till Themsen. Stannade till på några ställen på vägen. Bla Victoria park och Mile End park.
 
 
 
 
 
 
 
Kom fram till Limehouse där jag hittade detta moderna hus innan jag tog DLR till Cutty Sark.
6.5km blev denna sträckan
 
När jag kom till Cutty Sark kunde jag inte bestämma mig för om jag ville ta båten, tunnelbanan eller gå tillbaka. Hittade en skylt som sa 4 miles till Tower bridge.
Det är ju inte så långt tänkte jag och började traska.
 
 
Sprang på Surrey Docks Farm där man kunde se massa djur. Ett litet minizoo helt enkelt.
 
 
Alltså en så här stor gris har jag aldrig sett!
Trodde aldrig jag skulle se Tower Bridge men till slut efter ca 2 timmars promenad kunde jag ta tunnelbanan hem.
 
 
 
Denna sträcka blev ca 1 mil.
 
Sen jag kom hem har jag bara slappat. Kollat på ett Homeland avsnitt, städat och tvättat lite.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: