meandmyrestlesssoul.blogg.se

Infektion

Kategori:

I lördags va det jobb 11-20. 
Efter jobbet åkte jag till Angel och träffade Nikki, Tom och hans flatmate Bryony. Vi gick till en pub. Margot kom lite senare. När de stängde hamnade vi på en cocktailbar där det va Tom som började prata med massa killar somhan sedan lämnade över till oss.
Helt plötsligt va kl 4 och en del mojitos hade druckits.
Buss hem. Gjorde allt jag kunde för att inte somna. Runt 5 tiden va jag hemma.
 
Söndag= ingen bra dag. Va väldigt bakis. Hade ju inte ätit nåt sen lunch på lördagen heller.
Låg mest i sängen. Kollade på lite Homeland och film.
Tog mig till slut ut för att köpa handdukar på Primark och lite pizza och snacks för att sedan gå tillbaka till ryggläge.
 
Varning för känsliga läsare!
När jag rakade mig under armarna förra veckan fick jag små finnar under armarna. Jag gillar ju att klämma finnar vilket inte gjorde saken bättre. De har växt och igår när jag vaknade va de stora och ömma. I går kväll när jag skulle gå o lägga mig gjorde hela överarmarna ont plus att jag fick feber. Så jag har inte sovit något i natt. Upp kl 5.30 för att vara på jobbet kl 7. Aj aj i armarna. Fick sluta tidigare för att gå till farbror doktorn, typ vårdcentralen. Fick då reda på att jag måste registrera mig och vänta 2 veckor innan jag kan få en tid med läkare. Då kom nästan tårarna. MEN jag blev tipsad om ett drop in sjukhus, typ akuten som jag åkte till. Efter att ha väntat i ca 2 timmar så tittade de lite snabbt på mina bölder och skrev ut antibiotika till mig.Jag har helt enkelt fått en infektion i båda armhålorna. Så nu ska det knapras piller var 6:e timme i 7 dagar.
 
Ska stanna hemma från jobbet i morgon oxå. Ingen idé att jobba när man inte kan använda armarna.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: