meandmyrestlesssoul.blogg.se

Ekonomi

Kategori:

Idag på morgonen ville jag gå ut och fotografera innan jobbet men det är grått, blåsigt och regnet hänger i luften så jag får hitta på nåt annat ist.
 
Kolla för säkerhets skull upp mitt konto så att jag fortfarande har pengar kvar til hyra och resekort.
Vi får ju lön var 4:e vecka så denna månaden fick vi lön den 11 oktober vilket betyder att man måste spara pengar till hyran som ska betalas i slutet av månaden.
När jag fick lönen beräknade jag att det skulle precis räcka men när jag tittade idag igen har jag redan överskridit den gränsen. Jag har i a f tillräckligt för att betala hyran. Resekortet får bli på svenska kontot.
Jag hoppas verkligen att min lön den 8 nov blir bättre än de jag brukar få. Då blir det min första lön från Oxford Circus. Då ska jag ha råd med en helg i Oslo. Och sen ska ju mobilen betalas av (tack snälla mamma som lånade mig pengar)
Det är vid dessa tillfällen man bara vill åka hem och tjäna pengar och slippa snåla och tänka på vad man köper.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: