meandmyrestlesssoul.blogg.se

Oslo part 1- Sightseeing

Kategori: Foto

I fredags skulle jag jobba 7-16. Jag gick en timme tidigare för att hinna med mitt flyg tll Oslo för att spendera en helg där med mina tjejer :)
Tog tunnelbanan till Liverpool Street Station och tåget till Stanstead. Väl där hade jag ju gott om tid på mig. Fick ist sitta och vänta 1 timme.
Flyget va 30 minuter sent så när jag kom fram till Oslo Torp så skyndade jag mig ut för att hinna med bussen. Tog typ bara 5 minuter från planet till bussen. Men sen stog den och väntade på alla som hade kommit med flyget så vi blev sena i starten där oxå.
I Oslo mötte Emilie och Jennifer mig på busstationen och vi tog tunnelbanan hem till henne där vi satt och pratade långt in på natten.
 
I lördags hämtade vi Mia på busstationen vid 11 och gick sedan ut på sightseeing. Började med Operahuset som ska se ut som ett isberg som sticker upp ur vattnet. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sedan traskade vi ner på stan för en fika.
 
 
 
 
 
 
Efter det tog vi oss till slottet.
 
 
Några killar tog kort på oss och sa att det va massa vakter uppe vid slottet så vi traskade upp och kollade. Någon slags vaktavlösning pågick.
 
 
 
 
 
När de hade stått och stirrat på varandra i ca 5 minuter utan att något hände gav vi upp och gck därifrån.
 
Sist ut blev Vigelandsparken där vi tittade på massa statyer av människor.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Frusna tog vi en sväng i ett shoppingcenter innan vi åkte hem till Emilie.
Först blev det lite vilopaus med te och macka för att sedan gå över till vin och förberedelser för kvällen.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: