meandmyrestlesssoul.blogg.se

Barnkalas??

Kategori:

I fredags va det jobb 7-16.
Åkte sen hem och städade, tvättade, åt och gjorde mig iordning för kvällen. 
Margot ville att jag skulle följa med på en temafest. Med tema bubbelplast. Konstigt men ändå lite spännande.
Kände inte för det och biljetten kostade £10 men jag tänkte att jag vill ju prova på lite olika saker här i london.
Tänkte dra mig ur i sista sekund men Margot sa att hon redan hade köpt biljetter.
Så jag åkte hem till henne där vi, hennes spanska rumskompisar och Haris träffades för lite förfest med snacks.
Margot hade gjort snittar och bakat ost/skinka/oliv bröd och de andra värmde på några pizzor.
Alla va lite stela i början men efter lite alkohol hade vi jättetrevligt och diskuterade både det ena och det andra.
När det va dags att gå så frågade Margot om jag hade med mig min biljett. När jag sedan nämnde att den har ju du så hade hon inte alls köpt nån biljett till mig utan bara Haris och henne.
Tänkte att jag åker hem ist. 
 
Följde med de andra till Angel där festen va och kände ännu mer att jag ville åka hem men de andra övertalade mig att följa med in.
£20 betalade jag i entrén! £20! Mådde redan då dåligt över mitt dumma beslut. £20 är en veckas mat från affären.
När vi sedan kom in sprang det runt 18-20åringar som inte alls va uppklädda och vi kom in med klänning och högklackat. Fick ännu mer dåligt samvete för att jag hade betalat £20. 
Stället va som ett barnkalas med en legohörna, bubbelplast på golven, uppblåstbart slott man kunde hoppa i mm.
När vi sedan kom in på dansgolvet och de slängde runt stora bollar (ni vet sånna där med 2 hantag som man sitter och hoppar fram med) som jag fick i huvudet 2 ggr så kunde jag inte hålla mig längre. Hittade ett hörn och kände tårarna komma. Jag va så arg på mig själv att jag hade gått in även fast jag inte ville.
Skrev lite med Nikki och tänkte sen smita därifrån när jag mötte Haris och Margot utanför. De tyckte inte heller om det.
Så vi åkte hem.
 
Idag kändes det inte lika farligt. Men istället va vi utan stöm när jag vaknade. Och så hade jag inga pengar kvar på mobilen så jag gick ut för att tanka mobilen och passade på att ta en lång promenad längst kanalen och igenom Regents park. Solen sken och jag mådde mycket bättre.
Hittade denna stora tavla längst med kanalen.
 
 
Jobb 14.30-23.30. Va lite nere några ggr under mitt skift för att cheferna behandlar mig som om jag inte har en aning om hur man sköter en butik. 
När de förklarar för mig in i minsta detalj hur jag ska ta hand om golvet under de 30min de går på rast tex. Jag hade ju hand om en hel butik en hel helg när jag jobbade på Netonnet.
Men jag jobbade med några riktigt mysiga och roliga killar ikväll så de vägde upp betyget på dagen.
Träffade även Niklas Lindberg som jag jobbade med på IKEA på GAP idag. Hörde någon säga mitt namn och vände mig om och såg honom. Han hade inte en aning om att jag jobbade där. Han jobbar fortfarande för IKEA men på huvudkontoret i Helsingborg och reser till IKEA i London lite då och då. Han hade bara 1 dag över och tänkte shoppa lite. Roligt att världen är så liten ibland.
 
Efter jobbet frågade Haris om jag ville komma förbi klubben där han jobbar på lördagar för en drink, Han tyckte synd om mig från igår kväll. Konstigt nog va jag inte trött så jag gick dit efetrsom det ligger nära mitt jobb och drack en drink innan jag skyndade till tunnelbanan för att hinna med sista tåget hem.
 Så här ser statyn på Piccadilly Circus ut nu. Inburad i en stor uppblåsbar snöglob.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: