meandmyrestlesssoul.blogg.se

Platser från filmen Notting Hill

Kategori: sightseeing

Idag har jag haft en "bara jag" dag.
Kände att jag behövde lite ensamtid efter mycket jobb och många besök.
Jag började med en promenad i Notting Hill. Hade läst om lite olika platser som är med i filmen Notting Hill som jag tänke leta upp.
Gick till den blåa dörren som jag har gått förbi så många gånger att det är pinsamt att jag inte har sett den förrut. Precis vid Portobello Road dit jag kommer från "min" gata. Dörren va röd ett tag men nu har de målat den till blå igen.
Där är även hörnet som de båda springer in i varandra när Hugh Grant spiller juice på Julia Roberts. Men det ser inte alls ut som i filmen.
 
 
Sen gick jag till husen där de har middag hos Williams syster.
 
 
Och givetvis tog jag en svän förbi trädgården där de hoppar över staketet.

 
 
 
Och så en sväng förbi hans travel bookshop. Numera säljer de skor där.
 
 
Efter frukost åkte jag till Hampstead Heath, parken där jag och Nikki va för nån vecka sen, och la mig o läste i några timmar. Det va så skönt att bara vara och inte ha nån tid att passa eller nån annan att tänka på.
 
Sedan promenerade jag igenom hela parken. Jättestor och mysig! Mycket bättre än Hyde Park och inte alls så fullt med människor utan mer lugnt.
Målet va Kenwood House. Den är också med i Notting Hill. Det stora huset där Anna Scott spelar in en gammal film.
När jag kom fram så höll de givetvis på att renovera och hade klätt in hela huset i ställningar. Men va stor och fin trädgård det va framför och det va så varmt och skönt. 
 
 
 
 
Sen gick jag en sväng till Camden där jag lämnade tillbaka ett par byxor och åt lite lunch.
Vidare till Oxford Street där jag handlade lite för nattens jobb och (ops) 2 par skor. Ett par att ha på jobbet och ett par som inte har så hög klack som jag faktiskt kan använda.
 
Har haft en underbar ensam dag och nu ska jag försöka sova lite innan jag ska jobba ikväll.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: