meandmyrestlesssoul.blogg.se

Because I had a bad day

Kategori:

Idag jobbade jag 10-19.
Jag håller på en bok av Nicholas Sparks nu på tunnelbanan och den är så sorglig så jag va lite sorgsen redan när jag kom till jobbet. Sen såg jag schemat för nästa vecka när jag började. BARA 20 timmar! Genast börjar tankarna snurra.
Ska jag stanna kvar i London? Ska jag stanna kvar på GAP? Kommer jag tjäna tillräckligt denna månaden? 
Dagen va förstörd. Blev på dåligt humör. Det hjälpte ju inte att jag har haft ont i ryggen sen i söndags.
Chefen frågade om jag mådde bra. Han tyckte jag va kort i tonen.
Senare försökte han retas lite med mig. Jag brukar va snabb på att retas tillbaka men inte idag. Va mest irriterad. Fick dåligt samvete att jag tog ut det på honom. Tänkte be om ursäkt men när jag skulle gå hem gav han en spydig kommentar och jag kände att jag började få tårar i ögonen. Vände på klacken snabbt och gick utan ett ord. 
Jag kan verkligen svänga på humöret från dag till dag. Häromdagen va jag världens lyckligaste och idag trodde jag världens skulle gå under.
 
Men efter lite (kladd)kaka och semifinalen i Eurovision Song Contest känns det bättre (om det inte hade varit för den hemskt irriterande Petra Mede)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: