meandmyrestlesssoul.blogg.se

Sen till jobbet

Kategori:

Jag skulle tydligen jobba idag.
En av cheferna ringde och frågade om jag kunde jobba längre i morgon vilket jag givetvis ville. Eftre nån timme ringde han igen och frågade var jag va eftersom jag skulle börja jobba kl 15.
PANIK! Jag visste inte äns att jag skulle jobba idag men jag skyndade mig så gott det gick. Va på jobbet 16.30. 1 1/2 timme för sent. Usch vad jag skämdes. Jobbade dubbelt så effektivt. Frågade chefen om han ville att jag skulle jobba lite längre eftersom jag kom sent. "Det vore snällt om du ville stanna till kl 20." Visst, sa jag. Då kändes det lite bättre.
Enligt schemat jag fick för 1 vecka sen skulle jag inte jobba idag och jag minns att jag tittade på schemat i går morgon innan jag gick hem och tänkte nu har jag 2 lediga dagar. De måste ha lagt till dagens pass i går. Då är det ju inte så lätt för mig att veta att jag skulle jobba idag när de inte har sagt nåt. Men men. Får helt enkelt va lite mer uppmärksam med mina tider. Nästa vecka har jag hela 36 timmar schemalagda :)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: