meandmyrestlesssoul.blogg.se

Dagarna rullar på...

Kategori:

I går morgon trotsade jag kylan och gav mig ut och sprang. Allt detta för att jag hade tryckt i mig ett helt paket Ben & Jerry's kvällen innan.
Sen va det jobb 11-20. Vi hade inventering i natt så det va mycket förberedelser igår. Cheferna har stressat som bara inför det så dte är skönt att det är över nu.
(En lustig sak som hände på jobbet. Jag tänkte tillbaka till min och Jennifers resa till Rom förra sommaren. Tänkte på vårt besök på Colesseum där vi träffade 2 killar från Australien som spelade i ett band som heter Wolfmother. TÄnkte att jag ska fråga Nikki om hon känner igen dom. Ca 2 minuter senare spelade de en låt som handlade om just en vargmor och ordet wolfmother upprepades flera gånger. Märkligt)
Efter jobbet blev det bio på Coronet. Underbara £3.50 tisdag! Det va jag och Danny som såg "Identity thief" Lite smårolig men trodde den skulle va ännu roligare.
 
Sen va det raka vägen hem och sova innan kl ringde 5.30 idag på morgonen. Det va en fin soluppgång när jag gick till stationen och tittade ut över innergården.
Idag har jag jobbat 7-16. Idag va uppgiften att återställa allt efter inventeringen.
Nästa veckas schema kom ut idag oxå. Har bara 24timmar då. Kanske har fått jobba så mycket dessa 2 veckor just för inventeringen. Jag hoppas att de ber mig jobba 1 dag till i a f. Annars kan det va skönt med en lite lugnare vecka.
 
När jag kom hem hade jag fått kort av mormor och morfar. Så att jag inte ska "glömma var jag hör hemma". 
 
Har 2 samtal jag har tänkt göra länge men som inte har blivit av pga mycket jobb och annat.
Det ena är till banken. Jag insåg för ca 1 vecka sen att jag inte har fått mitt bankkort än. Då blir det lite svårt att använda min lön :P
Samtal nr 2 är till farfar. Jag lovade honom att jag skulle ringa så fort jag fick ett jobb. Nu har det gått ett tag och när Henke berättade för honom att jag jobbar för fullt hade han blivit ledsen att jag inte hört av mig.
Så idag tänkte jag ta tag i dessa 2 samtal. Då är det givetvis nåt fel med telefonen. Den säger att jag inte har några pengar att ringa för när jag försöker ringa men när jag kollar mitt saldo så har jag 300 gratis minuter som räcker 1 månad (jag fyllde på igår)
Så i morgon på min lediga dag ska jag ta mig dels till 3 för att se vad som är fel och även till banken.
 
Ikväll blir det pubquiz :)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: