meandmyrestlesssoul.blogg.se

Checklistan börjar bli klar :)

Kategori:

Nu har allt äntligen fallit på plats:)
Det va svårt att veta hur lång tid det skull ta när jag lämnade Sverige för att komma hit till London. Nu, efter nästan 1 månad är alla "måsten" klara.
Efter 1 vecka flyttade jag in i ett rum.
Efter 1 vecka och 2 dagar fick jag ett jobb.
Efter 3 veckor och 1 dag började jag jobba.
Efter 3 veckor och 3 dagar fick jag mitt National Insurence nummer. 
Efter 3 veckor och 4 dagar (idag) skaffade jag ett bankkonto.
Nu ska jag börja LEVA. Hitta vänner att umgås med, utforska staden, hitta favoritrestauranger/barer/pubar, se fram emot våren och besöken som väntar.
 
Idag åkte jag till jobbet (på min lediga dag) för att få lite mer tid att prova kläder. Jag fick listan på de artiklar vi har 60% rabatt på. Hittade 2 tröjor, 1 skjorta och ett par jeans.
Köpte även ett par röda byxor. Dessa för eget bruk då de va utgående och vi måste använda nya plagg när vi jobbar.
Men jag tyckte att de va snygga (och billiga). Förutom reapriset så fick jag 30% på dessa.
De ljusa jeansen och gråa tröjan köpte jag i tisdags.
 
Efter shopping så blev det ett besök på banken. Jag åkte tillbaka till Dannys kontakt Alex. Vilken kille. Att öppna ett bankkonto kanske borde ta 20-30 min med efetrsom han pratade så mycket så tog det minst 1 timme. Han pratade om allt. Boken han höll på att skriva, hur han kom till London, om hans moster som hade flyttat till Kalmar och gift sig med en rik snubbe som hade byggt ett hotell i hennes namn, favoritfilmer, min släkt(!?), mat, kärlek och förhållanden mm mm. Han va riktigt underhållande! Och det bästa av allt, jag fick bitt bankkonto:)
 
Idag har jag lyckats använda ugnen. Nästan helt utan problem :)
Först bakade jag scones och sen blev det kladdkaka :)
 
Yummy!
 
Köpte denna lilla söta sak på Primark för ett tag sen. En tygbit med lite ståltråd i. Passade bra runt knuten idag :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: