meandmyrestlesssoul.blogg.se

Besök hos en detektivbyrå

Kategori:

Igår va det jobb mellan 7-16.
På vägen hem stannade spårvagnen mitt emellan 2 stationer och de ropade ut att Edgware Road stationen va avstängd på grund av safety reasons (säkerhetsskäl). Tåget jag satt på skulle bara gå till stationen innan och sen vända tillbaka. Då började jag tänka på bombningarna i Londons tunnelbana för några år sen. Och där satt jag fast i ett tåg bara 1 station ifrån den som va avstängd.
Kom till slut fram till stationen där alla fick gå av och byta tåg. Åkte till Paddington för att ta bussen vidare hem. Väl framme i Paddington stog de med stängda grindar och släppte inte in några. Kändes lite som i Titanic vär folk vill komma upp men några står och vaktar grindarna. Jag kom i a f ut och kunde ta bussen hem.
 
På kvällen åkte jag till Earls Court där jag träffade Nikki för att gå på en bar som heter Evans &Peel Detective Agency.
Det va väl gömmt med en vanlig dörr utan några skyltar. När vi kom in fick vi berätta en historia om varför vi ville träffa en detektiv. Vi hittade på att Nikki va i London för att hitta sin riktiga mamma. När de frågade vem jag va så va jag hennes syster som va svansk. Tjejer/receptionisten som frågade oss frågor om detta gick verkligen in för det. Efter ett litet "föhör" fick vi komma in genom en hemlig dörr i bokhyllan. (ursäktar för de dåliga bilderna men ville inte använda blixt)
Det va en mysig liten bar/restaurang med gammaldags inredning och massa böcker överallt.
Vi beställde en miniburgare och dricka. Nikki ett glas bubbelvin och jag en drink som va jättestark.
Gamla glas, skålar, flaskor och tallrikar
 
När jag till slut surplat i mig den där drinken gick vi till en pub eftersom det va väldigt dyrt på denna mysiga bar.
Där träffade vi Nikkis franska rumskompis Dany som inte va så bra på engelska men va trevlig.
 
 Idag tänkte jag ta en promenad inna jobbet men när det såg ut så här
utanför fönstret hoppade jag över det.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: