meandmyrestlesssoul.blogg.se

Promenad genom London

Kategori: Foto

Idag fick jag som sagt va sällskap, av Mike som oxå va ledig.
Vi dividerade länge om vad vi skulle göra och kom fram till att det får inte kosta pengar eftersom båda av oss är panka.
Vi bestämde oss till slut för att ses på Kings Cross St Pancras dit han skulle komma med tåget. De 2 tågstationerna (som ligger precis bredvid varandra) är inte speciellt små. Det tog ca 20 min innan vi hittat varandra.
Vi gick längst med kanalen till Camden och fortsatte till Regents Park. Det duggade lite men det va ett helt ok sommarregn. Vi gick igenom parken till Baker Street där vi tog en tunnelbana till Embankment.
Det va en underbar explotion av färgglada blommor i Regents Park. Dit måste jag gå igen och fota. Ville inte tråka ut Mike som stod snällt bredvid och väntade.
 
 
 
Den blomman gillar jag, pekar Mike ut.
 
Vid Embankment gick vi i princip samma sträcka som jag gjorde igår fast ner till Tate modern muséet. Mike har studerat art så han pratade lite om de olika konstnärerna och deras verk.
Sedan gick vi tillbaka till Westminster. Jag va då både kall, trött och hungrig efter ca 4 timmars promenad ute i duggregn.
Till slut efter mycket om och men åkte vi till Marble Arch och åt på the Tyborn.
En mycket trevlig dag :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: