meandmyrestlesssoul.blogg.se

Lugn kväll äntligen

Kategori:

När jag kom hem igår satte jag mig i solen lite med datorn för att titta efter nya jobb här i London. Men det finns ju så mycket jobb så man vet inte vart man ska börja kolla.
Tar tag i det nån dag när jag är uttråkad istället.
 
På kvällen åkte jag, Margot och hennes kompis till en bar som heter Freud. Där mötte vi Godefroy, Nick, Haris och deras kompis Dimitris. Baren va mysig med trång och högljudd. Börjar jag bli gammal som klagar på att de spelar för hög musik ute?? ;)
Eftersom det tog väldigt lång tid i baren innan man (de andra, jag va nykter eftersom jag skulle jobba idag) fick sin drink så gick vi vidare till en restaurang/bar som hette Aqua. Så fort man kom in där tänkte jag DYRT. Hade rätt men de hade en stor takterass ut mot Regent Street där vi stod och pratade ett tag.
 
 
Det visade sig att det tog t o m längre tid att beställa sina drinkar här.
Satt och snackade lite innan de stängde vid 1. Då va jag trött och kände att jag inte hade varit något speciellt bra sällskap på den senaste timmen. Och hela tiden tjatade de om att jag skulle följa med dem idag till klubben där haris jobbar. 
Jag åkte i a f hem när de gick vidare. Men det tog ytterligare en timme innan jag va hemma. Fick vänta på bussen 25 min och sen tog bussen minst lika lång tid.
 
I början av kvällen fick killarna ett ark med klistermäsken av några tjejer. De hade nån slags utmaning att hitta olika killar med olika egenskaper/utseende. De där klistermärkena roterade runt på oss alla men jag lyckades ha 4 av dem på mig när vi gick från baren. Plockade bort lapparna när vi gick in på bar nr 2 men den på foten satt fortfarande kvar när jag kom hem kl 2 på kvällen.
 
Jobb 10-19 idag. 
Vädret har varit soligt (som den senaste veckan har varit) och idag va det över 30 grader. Synd att man inte fick va ute. Satt i skuggan lite på lunchen. Ville inte svettas i solen för att sedan gå tillbaka in i airkondition.
 
Ikväll gick jag och köpte mig en pizza och glass sen blir det en hemma kväll med ett tidigt slut. Min kropp behöver vila!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: