meandmyrestlesssoul.blogg.se

Fota med stjärnfilter

Kategori: Foto

Och så va det en ledig dag igår igen. Känns som jag är ledig mer än jag jobbar nu.
Började med en långpromenad på 1 mil.
Sen tog jag tag i att storstäda hela lägenheten. Det va ingen som hade städat efter festen i lördags, bara plockat undan. Så det va inte alltös fräsht här. Det verkar som de andra inte bryr sig men jag kan inte bo i ett skitigt/snuskigt hem.
Och även fast jag mailade ut till alla förra veckan att vi skulle följa vårat städschema så va det bara 2 av 6 som städade och den ena va jag. Jag är trött på att städa efter alla andra hela tiden nu. Hoppas de nya hyresgästerna är bättre.
 
Sen blev dagen seg. Handlade lite, lagade mat, gjorde en rabarber/jordgubbspaj (som inte blev jättegod men den slank ner ändå tillsammans med vaniljsås), läste, kollade på film.
 
Till slut när solen började gå ner åkte jag ner till Westminster med min kamera i hopp om att få lite bra bilder.
 
Sen gick jag över till Southbank. Har aldrig direkt gått där men nu insåg jag att jag hade missat något. Det va jättemysigt men massa restauranger, barer och pubar. Många av dem utomhus. Här va det t e x en liten "by" med olika restauranger och pubar.
Och här va under en bro. De hade hängt upp några ljusslingor och satt ut några bord.
 
Sprang på några killar som gjorde stora såpbubblor. Ganska coolt. Tyckte jag tog massor av bilder på detta men det va inte många som blev bra.
 
 
Sen gick jag vidare och fick en fin utsikt över St Pauls katedral. Nästa kvällsvandring blir runt det området.
 
Satt och läste en stund i väntan på mörkret. Ville prova mitt stjärnfilter som gör alla lampor till en "stjärna".
Tyvärr blev de bilderna lite suddigare men jag gillar effekten.
 
 
 
 
Idag är en ny ledig dag. Förhoppningsvis får jag lite sällskap idag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: