meandmyrestlesssoul.blogg.se

Blommor!

Kategori: Foto

Igår gick jag en sväng genom Regents Park och tog lite bilder. Det va helt underbara färger. Massor av blommor!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter att ha vandrat runt i solen i ett hav av färgglada blommor va jag helt lycklig!
Jag gick upp till Primrose hill där jag la mig ner i solen.
Tillbringade ca 4 timmar i solen. Läste, tittade/ lyssnade på människor som kom och gick och njöt av vädret och utsikten.
 
 
Kom hem och insåg att jag inte hade världens vackraste solbränna. Dels från linnet från när jag gick runt i regents park men även efter bikinin på ryggen. Jag som tyckte att jag mest solade framsidan.
Lyckades även bränna armbågarna efter att ha riktat dem mot solen medans jag höll min bok.
Men alla kan vara lugna. Idag har jag en fin jyllenbrun färg på ryggen :)
 
På kvällen följde jag med Margot och hennes 2 franska killkompisar till Waxy's. 
 
 
 
 
 
 
Vid 21 gick jag till ett ställe som hette Voodo vault för att lyssna på the Harlots. Men när jag kom dit va det helt tomt.
Trodde jag hade kommit fel. Gick in och ut några gånger, skrev till Sherwin på fb och Mike. Till slut tänkte jag att jag ger upp och går tillbaka och träffar de andra igen. Då fick jag sms av Mike att de skulle spela om 10 min. Gick tillbaka...igen. Tyvärr va det fortfarande tomt i baren men de gjorde en bra spelning och jag fick några bra bilder av bandet.
 
 
 
 
 
 
Sen blev det en sväng till O'Neills för lite livemusik och galna människor.
 
 
Efter att ha pratat med en kille från London och en från Virginia som hade pluggat ihop i USA tog jag sista tunnelbanan hem.
 
När jag bytte tåg vid Baker Street så väntade folk på det sista tåget mot Kings Cross på plattformen mittemot. När tåget kom rusade alla in. Inte ofta man ser så många människor trängas på en så liten yta.
 
Idag jobbade jag 10-19. Och jag är så nöjd med min insats. Hann med att (nästan) totaltömma lagret samtidigt som jag hjälpte kunder och höll städat. Cathy va inne mellan 12-16 och hjälpte mig och tillsammans lyckades vi få en av de bättre försäljningsdagarna på länge. Vi va båda snabba med att berömma varandra inför butikschefen. Jag har lärt mig att det är viktigt att berätta vad man har gjort under dagen (om man har gjort nåt bra vill säga).
 
Efter jobbet träffade jag Mike på the York där vi tog några öl/cider innan vi åkte till Holborn för att träffa Nikki och hennes kompisar.
Mitt lokalsinne, eller rättare sagt min mobil va inte på topp så vi gick i helt fel riktning när vi kom dit. Men till slut hittade vi till Bounce. Ett ställe där man kan spela pingis. Nikki och Sander har berättat om detta ställe innan och jag hade tänkt mig en liten bar med dålig belysning och typ 4 pingisbord. Men va fel jag hade. Det va en stor lokal med minst 15 pingisbord. Alla va fulla med spelade människor och pingisbollarna flög hit och dit!
Vi stannade bara nån timme. Sen blev det sista tunnelbanan hem igen.
 
En bra helg hittills.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: