meandmyrestlesssoul.blogg.se

Varför jag kastar mig ut i världen

Kategori:

Jag började skriva på en blogg den dagen jag sa upp mig från jobbet. Inte så mycket för att andra ska se utan för att jag själv ska kunna gå tillbaka och följa min egen resa. Givetvis är ju en blogg ett bra sätt för familj och vänner att veta vad jag håller på med och hur jag mår.
 
Jag har alltid haft en dröm att jobba utomlands. Jag gjorde ju det 2004-2006 när jag jobbade som au pair i USA. Det va efter det mitt resebegär startade. Jag tycker verkligen om att få åka ut i världen och se mig om, möta nya människor och lära mig om andras kulturer.
2011 tänkte jag ge mig av till Australien i 1 år och jobba MEN då blev jag erbjuden tjänsten som ansvarig på jobbet och den kunde jag ju inte tacka nej till. Ser ju bra ut på cv:t. Då blev det bara 3 månader. Men så mycket jag hann med på dessa 3 månader!
 
Efter att ha letat nytt jobb från och till i ca 2 år utan positiva resultat så bestämde jag mig för att börja leta utomlands istället. Första tanken va att åka till Australien igen men efter lite mer betänketid beslutade jag mig för att mjukstarta i London. Det ligger lite närmre, jag kan åka hem o hälsa på och familj och vänner kan komma och hälsa på mig.
 
Så jag tog beslutet att sluta någon gång i mitten av december men väntade med att säga upp mig till julruschen och mellandagarna va över. Det blev första jobbdagen på det nya året istället, 2/1. Vilken start på året! Jag som hade räknat med att förra året skulle bli ett förändringarnas år men det fick vänta till 2013 :)
 
Nu har det redan gått en månad och jag är nu arbetslös, eller arbetssökande som det nu heter, och hemlös.
Idag går flyget till London och mitt äventyr börjar. Jag är fortfarande inte nervös utan väldigt lugn. Tror att allt kommer lösa sig och bli jättebra. Jag tänker inte ge upp i första taget :)
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: