meandmyrestlesssoul.blogg.se

Soligt väder och pubrunda

Kategori:

I går gick jag ut på en morgonpromenad lägst med kanalen som går här utanför. Det va soligt och härligt. Jag gick igenom området som kallas little Venice. Sött med små husbåtar på båda sidorna. Tyvärr så luktade man rök efter att ha gått där eftersom många eldade för att få värme antar jag.
 
 
Sedan gav jag mig ut på jobbjakt igen. Jag gick hela Portobello Road och sedan genom Bayswater men hittade inte nåt som tilltalade mig. Jag såg dock en skylt utanför en liten restaurang när jag nästan va hemma igen att det sökte serveringspersonal. Jag gick in och lämnade mitt cv så jag kanske skulle få komma och provjobba några timmar.
 
Det känns som om jag har slappnat av lite mer i jobbletandet sen jag fick boendet vilket inte är bra. För då kommer jag inte hitta nåt jobb. Innan hade jag större press på mig att hitta jobb och boende. 
Sen känns det som jag har varit "överallt" vilket jag inte har men det börjar bli lite tråkigt att leta jobb. Men jag ska inte ge upp. Väntar ju på lite svar från onlineansökningar.
 
Vid lunchtid va jag hemma igen och lagade mat och städade köket (alla här i huset har ett område att städa varje vecka) 
Blev lite rädd då också för min dator gick inte att starta. Men efter ett tag så ryckte den upp sig och nu fungerar den som vanligt.
 
Sen gick jag och träffade Mikael, Andys kompis från Sverige som är här och hälsar på lite kompisar denna veckan, och hans australienska kompis Nicki på Portobello Road. Vi gick till några pubar och snackade och sen blev det en supergod burgare på en Nya Zeeländsk restaurang.
Där fick man nötter till maten.
På kvällen ville Mikael se på fotboll så då åkte vi till den irländska puben jag på förra veckan. Inte alls så fullt denna gången men trevligt.
Framåt småtimmarna beställde vi nachos men massa guacamole och sourcream. Mumma!
 
Idag ska jag fixa mitt kontantkort till mobilen. Jag fyller på det för att få gratis internet i 1 månad men på nåt sätt har jag missat att akttivera det så jag får fylla på hela tiden. Men ska gå till 3 butiken så får de hjälpa mig. Det är ju lite skillnad på £15 i veckan och £15 i månaden.
Efter det ska jag leta efter en ny jacka och ett jobb.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: