meandmyrestlesssoul.blogg.se

På plats i London

Kategori:

Då va man i London nu. Sitter i ett allrum som är en gammal sal med stora fönster, öppen spis och stuckatur i taket. Här finns ca 10 soffor som är fulla av ungdommar som sitter med sina laptops i knäet.
 
Dagen började tidigt. Åkte vid halv 8, stannade till på jobbet och hämtade mina kakformar och fikade på flygplatsen innan jag checkade in. Fickorna fulla med smycken eftersom de vägde en del och väskan va för tung.
Flyget gick utan problem, ca 2 timmar.
Väl framme på Stansted skulle jag ta tåget till city och byta tunnelbana 2 ggr enligt vandrarhemmets beskrivning.
25£ skulle bara tåget kosta. Men när jag skulle köpa biljett tipsade de om buss ist som gick direkt till den hållplatsen jag skulle och kostade bara 10£ :)
På bussen satt jag bredvid en kille från Colombia som hade varit i Sverige och kollat på rally. Han pluggade här i London och gav mig tips på både boende och jobb. 
 
När jag blev avlämnade gick jag en bit till vandrarhemmet. Uppförsbacken i regn med 20kg på ryggen och 10kg att dra på va ingen hit. Benen värkte när jag till slut kom fram. Sedan gav jag mig direkt ut och letade efter mat. Hittade Nando´s, ett mexikanskt ställe, där de undrade om jag va amerikan när jag beställde. Sen frågade de om jag hade bonuskort när jag skulle betala vilket jag inte hade men fick ändå 20% rabatt...trevlig kille det där ;)
SIMkort till mobilen kom jag på sen men eftersom det är söndag så stängde alla butiker här runtomkring kl 17 så jag missade det på minuten. Efter att ha sprungit fram och tillbaka på gatan i regn/snöblandat regn så gav njag upp.
Efter ca 10 timmar på väg va det skönt att ta av sig skorna. Tog en lång varm dusch efter det men det hjälper inte så mycket när det är kallt på rummet. Fönstrerna är enkelglas så man hör allt som händer utanför och det känns som om vinden blåser rakt igenom, Jag har frågat efter en extra filt. Får se om de hittar någon.
 
Skulle åkt och tittat på ett rum idag men eftersom jag inte fick tag på nåt kort till mobilen kunde jag inte höra av mig till henne och sen när jag skrev på mailen tyckte hon att det blir bättre i morgon.
 
Nu blir det söndagsfilm!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: