meandmyrestlesssoul.blogg.se

Nytt försök med ett rum

Kategori:

Under veckan har jag åkt väldigt mycket tunnelbana. Jag har bytt tåg vid Bond Street stationen några gånger och reagerat på att den ena uppgången va helt tapetserad med bilder från Skyfall. Inget jag tänkte på de 2 första gångerna men sen insåg jag att det måste ju vara för att den heter just BOND Street.
 
En annan rolig station såg jag idag. Baker Street. Där va det ett litet Sherlock Holms huvud på alla kakelplattor i uppgången. När jag kom upp så såg jag att Sherlock Holms muséet låg där.
 
Jag va ju tvungen att byta till ett nytt rum på vandrarhemmet över helgen. Nu bor jag i ett 21 bäddars female rum. Innan hade jag ett 6 bäddars mixed. På nåt sätt gillar jag det här stora rummet bättre. Det är uppe på vinden med snedtak och stora synliga bjälkar. Men samma små söta gardiner för varje bädd.
 
Idag fick jag ett svar på min annons på spareroom om ett ledigt rum i Royal Oaks, nära Notting Hill.
 
Det va en italiensk tjej som bodde i rummet nu men som hade fått ett nytt rum med en kompis så nu behövde hon bli av med det fort. Det va en lägenhet med 6 rum. Kök, allrum och detta rum som förhoppningsvis blir mitt på bottenplan och 5 rum+ badrum på övervåningen. Det va 3 spanska killar och 2 franska tjejer.
Så fort jag kom in frågade den ena killen var jag kom ifrån. Så fort jag sa att jag va svensk sa han "henne ska vi ha!" och så började han prata svenska med mig. Då hade han bott i Stockholm i 3 år så han ville ha nån han kunde öva sin svenska med. Super trevliga och roliga. En avslappnande stämning och vi började skämta på direkten. "Vill du ha rummet så får du det". Frågade några ggr extra p g a va som hände med det förra rummet som jag "fick".
Men tjejen ringde hyresvärden på direkten och ordnade så att jag får komma dit och skriva på kontraktet i morgon kl 14. Sen kunde hon flytta ut på söndag och det passar ju mig perfekt! Jag va kvar en lång stund och pratade med dem. De undrade t o m om jag ville stanna och äta och följa med ut ikväll men jag avböjde. Däremot blir det en välkomstfest för mig och hejdå fest för den andra tjejen nästa vecka. Nu håller jag bara tummarna på att jag faktiskt får skriva på kontraktet i morgon. 
Eftersom jag tror på ödet så va det nog inte mening att jag skulle ha den andra lägenheten utan vänta för att få den här istället. Bättre område och billigare. Den ligger nära Regents Canal oxå. Tror den heter så. Där kan man ta promenader :) Jag håller verkligen alla tummar och tår i natt och fram till kl 14 i morgon.
Rummet va inte så stort men det hade en säng, litet skrivbord och en garderob så det ska nog räcka för mig. Ser bara fram emot att få packa upp. Sen får det bli en sväng till IKEA för att få det lite personligt :)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: