meandmyrestlesssoul.blogg.se

Melodifestivalen

Kategori:

I går började jag dagen med en promenad/löpning längst med kanalen. Sprang väl 20 av 50 minuter. Tillräckligt för att få svårt med andningen. Kändes som om jag fick tillbaka astman som jag hade som liten. Tänkte inte så mycket mer på det.
Åkte istället och shoppade lite. Hittade ett på stövletter på Deichmann för ca 60kr. De fanns i både blått och rött. Hade svårt att bestämma vilka jag skulle välja. Det blev det röda för de kändes lite större.
Köpte även en kavaj som jag ska ha på intervjun i morgon.
 
På kvällen skypade jag med plutten, Maria, John och Niklas som förfestade inför Jimmies 30årsfest.
 
Sen åkte jag till Svenska kyrkan och tittade på melodifestivalen med Walter. Denna gång va de i a l f rätt låtar som gick vidare. Otroligt kraftfullt nummer som Ralf Gyllenhammar hade! Både röst och show. Och det märktes att Ulrik Munter är van att stå med sin gitarr för som han viftade med armarna. Jag gillade Robin Stjärnbergs låt men varför ska han alltid va så skrikig?? Och jag säger som min kära moster, Lucias låt lät precis som Adeles Roling in deep.
Nästa vecka på andra chansen hejar jag på Robin, Erik och Tone, Cookies n beans och Martin.
 
Precis som förra veckan gick vi till den svenska puben efter mellon. Vi kände igen några från förra veckan och lärde känna några fler. Ett tag räknade jag alla bögar (tror de flesta va det i a f) omkring mig och insåg att det va jag och 8 bögar som dansade.
Efter ett tag började jag känna av att andningen blev svår igen. Kom hem vi 23 och mötte Frankrike (kommer att kalla dem det för de är alltid i grupp) i dörren som va på väg ut. Kände mig lite gammal och tråkig men så skönt det va att ta av de nya skorna och lägga sig under täcket. Fortfarande lite svårt med andningen.
Idag på morgonen kom jag knappt ur sängen. Vilken träningsvärk jag har i benen! Blir sängläge idag tror jag. Lite film och tvätt. Kanske bakar den där kladdkakan jag skulle bakat i torsdags.
 
Gjorde en spellista på spotify med Melodifestivalens bidrag 2013
 
HIttade även favoriten från deltävling nr 2 tror jag. Pensionär :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: