meandmyrestlesssoul.blogg.se

Första intervjun

Kategori:

Dagen började med sol som nästan tog sig igenom molnen. Men det va fortfarande kallt.
 
 
Jag tog tåget till Dalston Kingsland där det skulle finnas lite coola butiker enligt Joss. Jag vet inte om jag inte va på rätt ställe eller om jag bara inte tyckte att de va så coola. Hittade inget särskillt mer än en second hand butik som va cool. Ingen vanlig som typ Erikshjälpen eller Myrorna utan lite snygare och med bara skor och kläder. Lämnade mitt cv där i a f.
Där va det även lite marknad.
 
Sen åkte jag till ett område som heter Angel. Det tipsade också Joss om. När jag kom upp från tunnelbanestationen så fick jag en deja vu. insåg att jag och Nick va där och åt och drack lite gott en av de ggrna jag va och hälsade på honom 2011.
Gick runt lite men hittade inget speciellt. Lämnade mitt CV på GAP i a f. Pratade med en tjej som hade pluggat i Uppsala som sa att det kanske kunde finnas nåt ledigt.
Efter en lunchbuffé som va sådär åkte jag tillbaka till vandrarhemmet.
 
Passande staty i Angel
 
Jag gjorde mig iordning för min första (grupp)intervju som skulle äga rum på Hollister kl 17.
Va inte så nervös eftersom jag inte hade något att förvänta mig.
Det började med att hon som skulle intervjua oss va 30 min sen.
Sen satte vi oss mitt i food courten där det va ganska högljutt så det va svårt att höra.
Jag satte mig givetvis närmast hon som intervjuade vilket resulterade i att jag fick börja svara på alla frågor.
Vad är viktigt för att det ska fungera mellan dig och dina kollegor? Var är teamwork för dig och vilken nytta kan man ha av det? Nämn något tillfälle du va tvungen att genomföra nåt stort i ditt liv. Hur vet man att man gjort sitt bästa?
Det som va bra med att va först är att jag inte behövde säga "Jag håller med henne"
Det sämsta med att va först va att de andra sa bra saker som jag oxå ville ha sagt men då va det för sent.
Tyckte mest synd om den sista i gruppen av 5 som va en kille från Italien. Han fattade inte äns frågorna. Och när han väl fattade så kunde han inte svara. Jag tror inte att han får jobbet.
Sen fick vi fylla i våra uppgifter, bli fotograferade och sen va det klart.
Inte en enda fråga om man hade erfarenhet av butik sen innan. det ville inte äns se ett CV.
Får svar inom 2 veckor om jag får jobbet, annars hör de inte av sig alls.
 
Passade på att lämna mitt CV på GAP och Topshop när jag ändå va i Westfield igen. På Topshop sökte de faktiskt folk. Både heltid, 20 timmar och 8 timmar så jag håller tummarna.

Kommentarer

  • Andreas säger:

    Haha så du tror inte Italienaren får jobbet? :-D

    2013-02-14 | 12:07:12

Kommentera inlägget här: