meandmyrestlesssoul.blogg.se

Fika och katter

Kategori:

Igår provpackade jag lite på förmiddagen. Det är mycket som ska med även om jag tycker att det egentligen inte
är så mycket. Men enligt min beräkning borde det mesta få plats. Här är för övrigt mitt rum hemma hos mamma.
    
Jag lunchade sedan med mamma och Tessa på stan. Efter det tog vi en sväng på A6 där jag bla hälsade på lite gamla jobbarkompisar på IKEA.                                                                                            
På kvällen åkte jag hem till pappa och Helena på kvällsmat och glass :)
Idag har jag varit hos min moster Ingalill. Men för oss i släkten så är hon bara moster. Eller t o m Moster med stort M. Det dröjde länge innan jag ens visste va hon hette för vi säger altid bara Moster.                                 
Jag hade köpt en liten present till henne efetrsom jag vet att hon gillar katter.
Hon fick även lite av mina ingridienser som jag hade i skafferiet. Katten Nikki verkade gilla påsen bäst.
Hos Moster är det ett muséum när det gäller USA. För er som tycker att jag  gillar USA mycket och att jag har varit där många ggr så är det inget mot henne. Hela hennes väggar är dekorerade med bilder och minnen från hennes USA resor. Fick reda på att hon har besökt 45 av USAs 50 stater. Själv har jag bara varit i typ 18 stater.
Sen blev det en härlig fika med årets första och kanske ända semla (dock med vaniljkräm då jag inte tål mandelmassa) och massa prat med Clara på Elsies i Nässjö. 
Ikväll blev jag bjuden på mat av Plutten (även han med stort P för det är ju så han heter...eller? Henke eller Henkeplutten går också bra). Fick en kelsjuk katt brevid mig i soffan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: