meandmyrestlesssoul.blogg.se

Boende typ klart :)

Kategori:

...tillbaka på h&m i stan så sa det att man bara kan söka på nätet. Gick vidare och frågade några fler men orken, batteriet i mobilen och faktiskt de trevliga butikerna tog slut så jag åkte "hem" och sökte till Hollister, Abercrombie och Forever21 på nätet. 
Holliseter ska jag på intervju på på onsdag kl 17, tror jag i a f. Fick bara ett bekräftnings mail att jag inte va bokade för intervjun förräns jag va där och skrev upp mig på deras lista samma dag. Det skulle vara gruppintervjuer. Trodde de skulle ringa och bekräfta men tydligen inte.
När jag ansökte på Abercrombies sida så måste jag ha tryckt i att jag va under 16 år för i mailet jag fick skrev de "tyvärr du är för ung för att arbeta hos oss". När jag sedan skulle söka igen gick inte det så nära inpå. Men intervjun va ändå inte förräns den 7 mars. 
Till Forever 21 skrev jag ett käckt mail så man kan ju hoppas på det bästa.
 
Vid 19 så åkte jag och tittade på ett rum i en mini lägenhet. Bara 2 rum, ett badrum och ett litet kök. Det va en kanadensare, Joss, som bodde där. Hon va jättegullig men jag tyckte att £700 verkade lite mycket per månad.
 
På väg därifrån (i regn/snö/hagel=jättekallt) kom jag på att jag skulle kolla på en annan lägenhet ikväll så jag messade honom och jag fick komma på direkten. Som tur va va det i samma område. Han hade en större lägenhet med 2 våningar och ett stort kök och stort vardagsrum, allt ganska nytt. Den kostade ca £660.
 
På väg därifrån (när jag va tvungen att stå ute i regn/snö/hagel= jättekallt o vänta på tåget i 15 min) blev jag bara förvirrad. Var ska jag bo? Ska jag hitta ett jobb först? Är £700 för mycket i månaden? Va det rätt att åka till London?
 
När jag kom tillbaka och tjatat till mig ett extra täcke igen, eftersom ägaren till det förra tydligen behövde det, fick jag svar från Joss att hon tyckte att jag skulle passa perfekt i rummet och att jag fick det om jag ville ha det :)
Då kändes allt mycket bättre:) Jag har tills i morgon på mig att bestämma mig men jag tror att jag ska ta det. 1 månad i a f att börja med så man slipper bo på vandrarhem.
Hon tipsade även om att det finns massa barer, restauranger och butiker inte alls långt därifrån som jag kan söka jobb. Utöver detta hade hon massa svenska kompisar och gillade Sverige och den svenska kulturen.
 
Detta ska nog bli bra :)
 
 
 

Kommentarer

  • Moster säger:

    Det kommer att gå jättebra! Jag tvivlar inte på dig en sekund :D

    2013-02-12 | 09:52:28

Kommentera inlägget här: