meandmyrestlesssoul.blogg.se

Måndag-onsdag

Kategori:

I måndags va jag ledig.
Va gjorde jag då?
Jo jag började med en sväng till Primark. 
Ny bh va målet. Kollade även på väskor för att få hem alla mina grejer ( köpte biljett hem till den 16:e januari)
Att betala när de kostar £2.50 eller £3 är inte problemet. Problemet låg i att jag va tvungen att köpa en storlek mindre än vanligt :(
HIttade även en klänning som jag tänkte ha på Magnus och Lindas. Den kostade hela £13 så jag va lite skeptisk men köpte den ändå. När jag kom till kassan hade ju tur. Det va rea på klänningen så att den kostade bara £5 :) 
 
 
Hemma igen gjorde jag lite julgodis. Bla pretzels i smält vit choklad.
 
 
Provade även att göra kola igen och lyckades denna gången.
 
Efter det blev det en sväng till Notting Hill gate för att leta julklappat till julfirandet då vi ska ha en julklappslek.
Köpte en cupcake bok :)
 
Sen blev det film. Såg "Jobs" med Achton Kutcher. Inte superbra men lite intressant.
 
I går jobbade jag 7-16.
Enda hade bjudit in mig till att komma till 12 bar club och se hans spelning kl 19. Jag hade planerat att gå en sväng i London och ta lite bilder i mörkret men det ösregnade så jag åkte till Westfield och köpte den sista julklappen, julkort och frimärken.
På väg hem skrev jag till Enda och bad om ursäkt att jag inte hann gå på hans spelning.
"Jag spelar om 15 minuter"
Hoppade av bussen och tog tunnelbanan och hann precis.
 
Efteråt satt vi och pratade men hans kompis Jon. En lyckad kväll till slut.
 
Idag jobb 7-16.
Fick ytterligare en round of applause av min supervisor som helt plötsligt är min bästa kompis nu.
"You are si amazing once again delivering high standards. Wonderful replenishment. You are such a great role model, always doing the best."
 
Efter jobbet traskade jag ner till Trafalgar Square i väntan på att Nikki skulle sluta jobba. Typiskt så hade jag kameran med mig igår när det ösregnade men idag hade jag ju givetvis lämnat kameran hemma. Får bli ett besök till till Trafalgar innan jul.
Där va det en kör som sjöng julsånger framför granen.
 
 
Tog bussen till St Pauls där jag mötte Nikki.
 
Tog denna bild från bussfönstret och tyckte att den blev ganska cool med bussens gula "stänger" som speglade sig i rutan.
Vi gick till Ye Olde Cheshire Cheese, en pub  i många olika våningar och rum. Jättemysigt men svårt att få bord. Till slut fick vi sitta på hörnet vid ett bord med ett gäng killar.
Åt en god paj och pratade. Alltid lika trevligt att umgås med Nikki.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: