meandmyrestlesssoul.blogg.se

1:a december/ 1:a advent

Kategori:

Igår va det jobb 11-20.
Efter jobbet åkte hem till Nikki som bjöd på paj och vin.
Hennes rumskompis hade gjort en choklad och päron paj som vi åt till eftereätt. JÄTTEGOD! Måste få receptet till den.
 
Idag har jag varit ledig. Hade en slö morgon. Tittade på 2 till avsnitt av alla är fotografer och blev inspirerad till att fota. Men utbudet att fota i mitt rum är inte så stort. Provade bla att använda ljuset från mitt fönster tillsammans med min reflexskärm. Det blev dock bara halva bilder när jag redigerade dem lite eftersom mitt ena öga alltid ser så "trött" ut. 
 
 
 
Provade även lite med några gummibjörnar.
 
 
 
 
Tog även en bild på mina nya skor ur en annan vinkel.
 
Sen tittade jag på första avsnittet av adventskalendern innan jag åkte till IKEA med Nikki. Hon har tittat på en lägenhet som hon vill lägga ett bud på så hon ville titta på vad som skulle kunna passa i den lägenheten och jag ville hitta lite glögg och försöka få lite julstämning.
Vi traskade runt och kollade på möbler och Nikki skrev ner lite olika varianter som skulle kunna passa.
Sedan blev det mat i restaurangen. Jag tog en barnportion köttbullar och fick en apelsin på köpet för endast £1.90 så det blev en morotskaka oxå :)
 
Köpte glögg och pepparkakor.
 
 
När jag kom hem va hela tjöcka spanska släkten här. Den ena mer högljudd än den andra. De bjöd mig på nån slags italiensk mumsig kaka.
Men nu är det snart läggdags för i morgon börjar jag jobba kl 7.
GLAD 1:A ADVENT!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: