meandmyrestlesssoul.blogg.se

11-12-13 va dagens datum

Kategori: Foto

I natt va det jobb. Gick utmärkt och jag stannade t o m kvar denna gång oxå för att avsluta det jag höll på med.
När jag kom ut från jobbet va det jättetjock dimma. Ville så gärna gå ut och fota men orkade inte. Det va liksom lite mystisk känsla i luften.
 
 
Sov mellan 8.30 och 11.30.
Sen googlade jag lite platser i London där man kan ta bilder och hittade ett hinduiskt tempel som va det största utanför Indien när det byggdes. BAPS Shri Swaminarayan Mandir, eller med enklare namn Neasden Palace.
Jag va så excited att jag slängde på mig kläder och smink. Ville fota NU! Och ljuset va underbart ute!
Bussen tog evigheter men till slut kom jag fram. Då va det stängt!
Från att vara 200% taggad till ca 1% på en millisekund.
Jag va så besviken!
 
 
 
 
Istället tog jag tunnelbanan ner till St Pauls. Då började jag känna hur trött jag va.
Traskade igenom parken utanför katedralen. Hittade några ledsna blommor.
 
 
Gillar dessa skulpturer som speglar sig i olika lägen.
 
 
 
 
 
Solen började gå ner när jag kom ner till Temsen. Gick över till Tate modern.
 
Det va fortfarande lite dimmigt. Man kunde knappt se Tower Bridge.
 
 
Väldigt spännande ljus när solen gick ner.
 
 
 
Gick sedan upp mot Trafalgar Square där de hade målat några telefonkiosker.
 
 
De hade lagt massa blommor vid en av fontänerna till minne av Nelson Mandela.
 
När jag kom hem provade jag att göra kola. Om man säger så så måste jag göra en omgång till. Sockret löstes inte upp utan blev i klumpar och själva kolan blev stenhårt.
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: