meandmyrestlesssoul.blogg.se

Ösregn, karneval och inventering

Kategori:

Igår skulle jag träffa Mike på Kings Cross vid 2 tiden men han missade sitt tåg så jag passade på att se mig om.
Hittade en stor staty av ett par som omfamnar varandra. På själva platån den står på va det massa små 3D skulpturer av resande människor på olika sätt. Riktigt snyggt!
 
 
 
 
 
 
Sen gick jag o Mike till Opera gallery. Det va inte så stort men hade några riktigt coola tavlor och skulpturer. 
Båda bara stod och stirrade på dem innan vi började titta närmre och se hur de va gjorda. Mike har ju en 
degree i art så han höll på mycket med skulpturer förr. Och jag är alltid intresserad av hur tavlor är gjorda för att lära mig nåt nytt.
Regnet öste ner men vi trotsade det och gick till Carnaby Street som är en liten shoppinggata. Vi gick in i varje affär för att slippa vara ute i regnet. Till slut va vi ändå genomblöta så vi försökte hitta ett ställe att äta på. Hittade en bar där vi0 åt jättegod pizza. Men det va lite högljutt för det va ca 5 olika möhippor där. Tydligen ett populärt ställe. 
Sedan gick vi till Waxy O'Connor för att ta en dryck men de höjde ljudet så mycket att vi inte kunde prata.
Vi bestämde oss för att gå till Gordons. På vägen gick vi förbi Trafalgar Square där vi fulade oss och tog massa kort i ösregnet.
 
När vi kom till Gordons va det fler än vi som hade samma tanke om att gå dit. Det va t o m fullt på uteserveringen under parasollen.
Till slut hittade vi en annan pub. Men vi va blöta och kalla så vi åkte hem till mig och tittade på film och åt godis ist :)
Eller rättare sagt, Mike såg på film och jag sov.
 
I dag tittade jag nyfiket ut på förberedelserna inför karnevalen. Bla kom det massa poliser gåendes.
 
Jag hade några timmar innan jag skulle jobba kl 2 så jag och Mike åkte till Westfield för att inse att det är söndag så det öppnar inte förräns kl 12. Vi åt frukost på Costa medans vi väntade.
Här va Mike snabb att ta bild på mig när jag smakade på grädden i min mocca.
 
Sen köpte Mike skor innan vi åkte tillbaka till mig för jag skulle byta om innan jobbet.
Lättare sagt än gjort att komma hem. För det första fick man inte gå ut i den vanliga utgången så vi fick gå runt typ 2 kvarter innan vi kom tillbaka till "min" gata. Sen fick vi gå hela gatan upp för att kunna gå över till andra sidan. Sen fick vi följa paraden tillbaka för att kunna gå in till mitt hus. MEN där stod det 2 vakter som vägrade släppa in mig för att jag inte hade med mig något bevis på att jag bor just här. Efter mycket om och men släppte hon till slut in mig. Men följde efter för att se att jag verkligen skulle gå upp i den trappuppgången jag sa jag bodde.
Jag va stressad för att jag skulle bli sen till jobbet. Och eftersom tunnelbanestationen va stängd fick vi gå till Queensway och ta tunnelbanan därifrån. Ringde till jobbet och förvarnade att jag skulle bli sen så när jag kom dit 15min för sent tyckte de mest synd om mig när jag berättade om mitt äventyr.
Sen ikväll har jag förberett för inventering. Vi hade ett team som har kannat alla produkter och sen fick vi gå och dubbelkolla vissa sektioner så att de hade räknat rätt.
Slutade kl 23. Va lite orolig att det skulle va fest och massa ljud och musik när jag kom hem men på min promenad hem från Queensway va det bara lite enstaka människor och sopgubbar ute.
Att folk har skräpat ner! Men där de hade städat upp syntes det inte ett spår av karnevalen.
Nu är det nästan tystare här än vanligt eftersom gatan är avstängd så det går inga bilar eller bussar utanför. 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: