meandmyrestlesssoul.blogg.se

Misstag på jobbet

Kategori:

Gjorde en ny frisyr idag.
 
Jobb idag 12-21. Trodde de skulle ringa från Oxford Circus idag eftersom de inte gjorde det igår men icke.
Mike frågade om jag ville ringa dom. Vilket jag kanske borde men har de sagt att de ska ringa ska ju inte jag behöva jaga dem.
Kat kommer gå i taket i morgon och ringa dem.
 
Gjorde bort mig lite idag oxå. Det va massa säkerhetsgubbar på besök och en av dem kom och pratade med mig lite o sa att han bara skulle ta med sig lite kläder upp till damernas. Tänkte att han ska väl testa nåt där uppe.
Sedan kom de tillbaka ner tillsammans med Mike och så frågade samma kille om han kunde prova det han hade plockat åt sig. Visst sa jag, provrummet är där, och pekade mot ena hörnet. I samma ögonblick jag sa det såg jag på Mikes ansiktsutryck att detta va ett test och jag klarade det inte.
Det de ville att jag skulle göra va att räkna hur många plagg han hade med sig och visat honom till ett rum. Nu hade han "gömt" en T-shirt i ett par byxor för att se om jag skulle märka det. Istället gjorde jag inget alls.
Vilket dåligt samvete jag hade. Jag tänkte ju att han jobbar med oss, han kanske bara behövde lite nya kläder.
Men när jag pratade med Mike senare så skyllde han inte på mig även att jag gjorde fel.
Vi är ju bara 1 på herrarnas förrutom på helgen och jag kan inte både stå i provrummet och räkna allt som går in och ut samtidigt som jag ska ha en överblick på golvet samtidigt som jag ska hjälpa kunder.
De ska se över timmarna på herrarnas avdelning.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: