meandmyrestlesssoul.blogg.se

Feedback från intervjun

Kategori:

Idag har jag äntligen fått svar från Banana Republic.
Jag fick inte jobbet, vilket jag redan hade listat ut.
MEN de hade sagt att det älskade mig och min intervju. Att jag va positiv och glad, klädde mig rätt, uppförde mig rätt.
Det jag föll på va att jag inte pratade om vad jag har för erfarenheter från GAP och vilka resultat jag har nått där.
Jag använde ju ist erfarenheter från netonnet.
Hade jag däremot inte jobbat på GAP utan kommit utifrån hade jag fått jobbet. Men jag tycker det är en konstig tankegång. Jag tycker att min erfarenhet från GAP vore vara nåt positivt, en bonus om de ändå tyckte att jag va rätt för jobbet.
Men jag är lika glad för det. Ville ju ändå inte ha jobbet. Och feedbacken va ju ändå positiv :)
 
Kat, min varuhuschef, tyckte därför att vi skulle lägga upp en 3 månaders plan för hur jag kan förbereda mig för en ny intervju.
När jag snällt sa att jag har inga pengar kvar så om jag inte får ett nytt jobb inom ca 1 månad måste jag åka tillbaka till Sverige började jag få lite fart på henne. Först frågade hon om jag kunde tänka mig att bli senior sales på barnavdelningen på 32h. Dock får man bara £7 i timmen som senior (jämfört med mina £6.60) plus att jag redan jobbar minst 32 timmar i veckan så det känns inte värt det. Det ända jag får är en annan titel. Plus att barnavdelningen är ju ingen plats jag strävar efter att få komma till.
 
Nämnde ist tjänsten som supervisor på GAP i Oxford Circus. Hon ringde direkt och fixade (nästan) en intervju åt mig på direkten. Måste bara få ett samtal tillbaka för att bekräfta en tid.
Fick även reda på att det är supervisor för herravdelningen :)
Så nu håller jag alla tummar och hoppas att alla ni kan göra det oxå att jag ska få ett nytt jobb och boende inom 1 månad.
Visst vill jag hem till Sverige också men på mina vilkor. Jag vill åka hem när jag VILL åka hem och inte när jag MÅSTE.
 
HIttade en round of applause som jag fick av Sherwin för några veckor sen.
"Always a smile and positive demeanour ensuring great customer service. Bravo!"
 
Tråkigt nog blir dte nog inget Brighton på lördag. Som det ser ut nu ska det ösregna :(
Jag som hade sett fram emot att åka dit och ta massa fina bilder på stranden i solen.

Kommentarer

  • Lilly säger:

    Vi håller tummarna för dig!!
    Hoppas du får det du vill så du slipper åka hem nu. Tycker du ska passa på nu när du ändå lämnat sverige. Tror du skulle ångra dig annars! :-) men det är tråkigt om det är pengar som stoppar.
    Man är ju dock beroende av det vare sig man vill eller inte!! Kramiz

    2013-08-23 | 14:40:35
    Bloggadress: http://writtenbylilly.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här: