meandmyrestlesssoul.blogg.se

Roy Lichtenstein

Kategori:

Idag träffade jag Nikki på Tate modern för att gå på Roy Lichtenstein utställningen.
Det är en populär utställning så vi fick vänta lite mer än 1 timme på att få se den. Medans vi väntade tog vi en kaffe och kollade in giftshopen. 
Till slut va det vår tur att se utställningen och den va riktigt bra. Tyvärr fick man inte ta kort där inne men många av hans kända verk fanns med. Och även några okända.
Såg bla dessa:

Tänk att så enkla bilder, oftast bara med några få färger kan bli så stora. Och jag gillar verkligen alla dessa prickar som är med i de flesta av hans bilder.
 
Jag fick massa inspiration till att måla. Tyvärr har jag ju inte alla mina färger här men ska försöka lite med mina tuschpennor.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: