meandmyrestlesssoul.blogg.se

Nyttig?

Kategori:

På min promenad idag på morgonen insåg jag att jag måste börja bli lite mer hälsosam. Det är ju enklare att va ute och gå/springa nu när vädret blir bättre. Jag har även lagt fram träningskläderna så att jag ser dem bättre i garderoben.
Insåg dock att alkohol kommer bli svårt att stå emot. Jag kan minska men inte sluta. Det är en så stor del av kulturen här och det är så man umgås. Man går ut och dricker. Och nu med 2 besök avklarade har det blivit en hel del. På söndag kommer nästa besök, Malin och Clara, och jag tror inte att de tänker ha 3 dagar nyktra här;)
Alltså tänkte jag koncentrera mig på att röra på mig mer och äta lite nyttigare. 
Jag började dagen med att prova att göra banana pancakes. Jag har sett/läst att många gör/äter det. Smidigt. Bara blanda ett ägg med en mosad banan och steka det som en pannkaka. Tyvärr fastnade min i stekpannan så det blev pannkaka av allt...eller inte. Mest äggröra med mosad banan. Jag gillar egentligen inte banan så mycket men med en kiwi till så smakade det faktisk bättre än jag trodde. Kände mig nyttig i a f.
 
MEN sen åkte jag för att träffa Nikki i Hampstead Heath, en stor park. Sen gick det utför.
Hon hade köpt pastasallad, mozarella med soltorkade tomater, ost, tzaziki, bröd, muffins, kex och gjort en fruktsallad och en vanlig grönsallad. Utöver det hade hon med sen en flaska champange för att fira att hon fått ett jobb och jag hade med mig en flaska vin. Jag tror vi åt upp nästan allt. Det va skönt i solen!
 
 
 
 
Satt mestadelen av tiden med bara linne och barfota
Mot slutet blev det lite molningt och blåsigt.
Jag åkte till en affär jag såg min första vecka här och då tänkte att hit ska jag åka när jag får pengar.
När jag gick in i provrummet för att prova lite kläder såg jag i spegeln att jag va röd i pannan och på näsan och armarna va oxkså röda. Årets FÖRSTA solbränna:) 
 
Hittade ett par ballerina. Inte perfekta men närmast so far av de jag har provat. De va billiga så jag fortsätter leta.
 
Ikväll va jag på pubquizet. dte gick sådär för oss. Vi hamnade i a f på 4:e plats och vi va bäst i poster omgången :)
Vi fick prova nån engelsk dessert som va mycket god. Vi klarade att gissa alla ingridienser utan äpple och rabarber som vi blandade ihop.
 
Nu är det läggdags. 10-19 3 dagar i rad fr o m i morgon.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: