meandmyrestlesssoul.blogg.se

Museum, shopping och gotte

Kategori:

Kl 1 natten till lör hämtade jag Erika vid Marble Arch.
Kl 5.30 ringde sedan klockan på lördag morgon. Jobb 7-11. Blev lite irriterad på alla "småbarn" som jobbar hos oss som stog och pratade i 45 minuter innan de började jobba. Ännu mer irriterande att chefen inte sa till dem. Och det är inte mitt jobb att få dem att jobba så jag sa inget heller. Jobbade bara ännu hårdare.
Sen åkte jag hem och hämtade Erika. Vi tog bussen till British museum där vi strosade runt lite. Jag hade ju redan varit där så jag följde med efter Erika till det hon ville se.
Va lite kreativ och tog kort på mig själv så att jag fick min spegelbild i en gammal grekisk mask.
 
Sedan gick vi mot Oxford Street och shopping. MEN vi va hungriga så vi tog lunch först. Insåg att kl då redan va 16.
Till maten provade jag en Magners Apple & Rhubarb. Gott tänkte jag. Men de hade lagt i kanel också så den va tyvärr inte alls god. Nu vet jag det till nästa gång.
 
På Oxford Street tyckte Erika att mycket va för dyrt. Hon hade ju sikte på Primark vilket hon har drömt om i flera månader. Klockan gick och till slut hamnade vi på Primark. Även här gick jag som en liten svans efter Erika och drog korgen medans hon shoppade loss. Vi va lite stressade så vi gick bara igenom klänningar, toppar och skor. (Resten blir idag)
Sen tog vi bussen hem för att snabbt fixa till oss innan vi tog bussen till Earls Court för att möta Nikki på en chinarestaurang. Vi köpte flera olika rätter som vi delade på. Gott gott.
Givetvis fick vi ju fortune cookies också.
Sen gick vi till en vinbar, Troubadour, i närheten. Lite udda med massa kannor, pannor och diverse andra köksattiraljer hängandes i tak och fönster.
Vi köpte en kanna med champange blandat med persikajuice. Yummy!
Sen tog vi bussen hem igen.
 
Nu har Erika åkt till Camden och jag ska åka och jobba lite innan vi ses på Primark i eftermiddag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: