meandmyrestlesssoul.blogg.se

Måla

Kategori:

Jobb 9-18 idag. Fick jätteont i benen även att jag jobbade lika länge som jag brukar och hade samma skor som vanligt. Till helgen blir det jobb 22-7 lör och sön då vi ska förbereda inför rean som börjar på måndag.
 
Började måla lite igår efter all inspiration på muséet.
Först kladdade jag bara lite med mina färgade blyertspennor.
 
Sen hittade jag en bild på en av Lichtensteins skulpturer jag såg på muséet som jag gillade.
 
Det fick mig att börja skissa på en bild i blyerts
 Blev extremt kladdigt och jag ville använda tusch som inte funkade på det pappret jag hade.
Så idag va jag och köpte ett glansigare papper och gjorde en ny variant.
Men jag glömde ena näsborren :( Annars ganska nöjd. Kan bli en blivande canvastavla när jag har tillgång till mina färger igen :)

Kommentarer

  • Lilly säger:

    Gillar oxå Roy s verk.
    Har sett många av dom på Louisiana i Danmark.. gillar färgerna och prickarna som du säger. Enkla ser de ut att vara med kräver mkt arbete..
    :-) dockan här va riktigt häftig!!

    2013-04-06 | 08:51:38

Kommentera inlägget här: