meandmyrestlesssoul.blogg.se

Dåligt samvete

Kategori:

Idag kom jag för sent till jobbet. Visste så väl att jag började kl 17.30 men ändå blev jag sen. Jag är så van att börja heltimme och alltid åka hemifrån 20 över så jag gjorde det idag oxå. När jag satt på tunnelbanan insåg jag att det inte va rätt. Sprang in och bad om ursäkt och fick en spydig kommentar att jag inte borde komma sent när jag har bytt till mig ett annat pass som skulle passa bättre för mig än det andra jag fick först.
Får så dåligt samvete när sånna här småsaker händer. Antar att jag pushar mig ganska hårt hela tiden och när det inte blir som jag tänkt mig känner jag mig alltid dum.
Från att förra veckan tänka att här kan jag försöka bli manager till att idag tänka, jag är inte alls bra på det här. Måste stå på mig lite bara och inte ta allt så allvarligt. Alla kan ju komma för sent ibland. 
 
I morgon ska det bli skönt med sovmorgon. Jag mår ju fortfarande sådär. Men jag fick ett extrapass i morgon så så illa kan inte chefen tycka jag va. Han retas ofta så jag kanske som sagt va bara tog hans kommentar lite för allvarligt.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: