meandmyrestlesssoul.blogg.se

Dagens uniform

Kategori:

Skrev detta igår men tydligen publicerades det inte.
 
Började dagen med att springa en kort sträcka. 
Hade ingen lust med det egentligen men måste komma igång så att det blir lättare nästa gång.
Åt frukost i lugn o ro för att sedan ha beslutsångest över vilka jobbkläder jag skulle ha på mig.
Nya rosa byxor oxh svart t.shirt eller ny turkos t-shirt och blåa jeans.
Det blev allternativ 2. Med de nya skorna. Fick bara lite skavsår på hälen se de blir godkända :)
 
Jobb 12-16. Fick frågan att göra en 3:e jobbnatt. Ska redan göra fredag och lördag natt och nu blir det även söndag natt. Då ska vi bygga om hela butiken med nya sommarkläder. Det ska bli spännande men kommer oxå bli jobbigt.
Chefen tyckte även att jag borde säga nej till lite tider han föreslår och ta några dagar ledigt så att jag inte "går in i väggen". Jag vet inte hur de jobbar här men jag är van vid 40 timmars veckor och nu ligger jag på mellan 32 och 40 timmar i veckan så jag ska nog klara mig från att gå in i väggen. Dessutom har jag nästan 3 lediga dagar nu förutom ett 4 timmars pass på tisdag kväll.
Jag sa vänligt att jag sparar min semester till slutet av juli när jag måste komma hem till Sverige och flytta, och gå på Robbie Williams förstås :)
Hade en svensk kund idag oxå. Hörde så väl att han pratade svengelska men ville inte säga nåt utan fortsatte att hjälpa honom på engelska.
När han va i provhytten kom en mor o dotter ner och pratade svenska och då fattade jag ju att jag hade rätt om killen. Så när han sa "thank you, I will take these jeans" på knagglig engelska sa jag "så bra, du kan betala där uppe" på svenska :) Snopen blev han.
Ikväll va det tråkigt väder plus söndag så allt va stängt så jag gjorde lite småsaker från min to do lista. Mailade bla Ellen, min gamla värdmamma från USA, och berättade att jag va här nu. Har tänkt göra det i några veckor.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: