meandmyrestlesssoul.blogg.se

Båtrace och påskmiddag

Kategori:

Idag sov jag till kl 12 vilket inte va så konstigt eftersom jag gick och la mig kl 5. Men ändå konstigt för att va mig. Men med min "ögonlapp" blir det allderles svart och lätt att sova:)
Det va iskallt i mitt rum. Sov med mysbyxor och fleecetröja och täcket över huvudet. Värmen fungerade inte. När jag gick upp pratade jag med Mario och han hade oxå frusit så han hörde av sig till hyresvärden. Jag vet inte vad som va fel men nu är det i a f varmt igen :)
I eftermiddags åkte jag och Nikki till Putney bridge för att titta på roddracet mellan Oxford University och Cambridge University. Det va fullt av människor överalllt. Visste inte att det va så stort.
Vi såg starten mellan några kroppar. Och det va svinkallt!
Mycket folk
Starten
 
 
Efter starten gick det ca 2 minuter och sen såg vi inte båtarna länge. Men de visade allt på storbildstv.
Oxford vann.
 
På de ca 30 miuterna va ute höll jag på att frysa ihjäl! Det va ca 0 gradigt. Efter lite matshopping köpte vi varsin kaffe (mocha för min del) på starbucks för att dels värma oss men även vakna till eftersom vi båda va trötta efter gårdagen/natten.
Sen lagade Nikki lasange och gjorde egna vitlöksbaguetter medans jag drack Prosecco och åt chips och kex med dip :)
Vi hade några påskägg dagen till ära. Vi åt / drack även våra priser från pubquizet i onsdags.
Senare kom Sander och hans italienska vän Lorenzo. Tillsammans hade vi en trevlig påskmiddag. Senare kom även Danny en sväng.
Avundsjuk på Nikkis stora vardagsrum med utsikt över London

Lorenzo
Nikki
Smile:)
Och så avslutade vi kvällen med lite yoga övningar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: